نرخ ارز صرافی ملی امروز دوشنبه 12 مهر

نرخ ارز صرافی ملی امروز دوشنبه 12 مهر

نرخ ارز در صرافی‌ ملی امروز دوشنبه نیز اعلام شد که نسبت به دیروز کاهش یافت و قیمت دلار در رقم 27 هزار و 480 تومان اعلام شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز دوشنبه 12 مهر نرخ ارز در صرافی ملی اعلام شد.

بر این اساس قیمت دلار برای فروش در صرافی ملی، 27480 تومان اعلام شد. نرخ خرید دلار در این صرافی نیز 26936 تومان تعیین شد.

قیمت یورو نیز برای فروش در صرافی‌ ملی با نرخ 31916 تومان اعلام شده؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی 31284 قیمت خورده است.

آخرین قیمت دلار پیش از امروز 12 مهر

شرایط در بازار ارز تغییر کرده است. در حالی که در هفته اول مهرماه، اوضاع به کام خریداران بود و قیمت دلار نزدیک به 3 درصد افزایش را تجربه کرد، در دو روز ابتدایی هفته جاری، فروشندگان بازار قدرت‌نمایی کرده‌اند. دلار که در روز اول هفته 250 تومان افت قیمت را به ثبت رسانده بود، روز یکشنبه 130 تومان کاهش دیگر را تجربه کرد و ساعت 3 بعدازظهر روز دوم هفته در محدوده 28 هزار و 20 تومان به کار خود پایان داد.

به باور برخی تحلیل‌گران، افت سنگین‌تر دلار در بازار صرافی‌های بانکی نسبت به بازار آزاد نشان‌گر آن است که بازارساز به دنبال هدایت اسکناس آمریکایی به سوی محدوده‌های پایین‌تر است. بازارساز گویا تصمیم ندارد کانال 28 هزار تومانی را به رسمیت بشناسد و تلاش می‌کند که قیمت اسکناس آمریکایی به همان کانال 27 هزار تومانی بازگردد. به باور برخی معامله‌گران، تصور بازارساز این است که تقاضای احتیاطی در کانال 28 هزار تومانی فعال می‌شود، به همین دلیل قصد دارد که اجازه ماندگاری قیمت در کانال یاد شده را ندهد. گفته می‌شود، اگر بازارساز بتواند قیمت دلار را در کانال 27 هزار تومان تثبیت کند، به تدریج، امیدهای صعودی‌های بازار کمرنگ‌تر خواهد شد.

در این میان، دسته‌ای از فعالان عنوان می‌کنند که معامله‌گران بزرگ به دلیل مداخله بازارساز به طور موقت از بازار خارج شده‌اند. از نگاه آنها معامله‌گران بزرگ به دنبال خرید در سطوح قیمتی پایین‌تر هستند. در چنین شرایطی بازارساز باید به گونه‌ای قیمت دلار را هدایت کند که با حملات سفته‌بازانه مواجه نشود. عده‌ای از فعالان نیز نگران هستند که بازارساز با پایین بردن بیشتر قیمت دلار صرافی‌های بانکی زمینه‌ساز ورود تقاضای آربیتراژی به بازار شود.

مطالعه بیشتر: دلیل افت دلار از نگاه فعالان بازار ارز + آخرین قیمت دلار پیش از امروز 12 مهر

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد