بررسی صورت مالی شهریور 3 شرکت پتروشیمی

بررسی صورت مالی شهریور 3 شرکت پتروشیمی

گزارش‌های مالی شهریور شرکت‌های پتروشیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی به حساب می‌آیند که در تغییر روند فعلی بازار سرمایه موثر هستند. در گزارش زیر صورت مالی شهریور چند شرکت پتروشیمی بررسی شده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، گزارش‌های مالی شهریور شرکت‌های پتروشیمی به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی به حساب می‌آیند که در تغییر روند فعلی بازار سرمایه موثر هستند.

کارشناسان بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بودند گزارش‌هایی که شرکت‌های پتروشیمی در پایان تابستان منتشر می‌کنند، در کاهش روند اصلاحی و افزایش تحرکات صعودی بازار نقش داشته باشند.

همچنین با مشخص شدن نرخ خوراک پالایشی‌ها از سمت دولت و تعیین قیمت محصولات اصلی پالایشگاه‌ها به نظر می‌رسد لیدر بازار سهام در این برهه نمادهای پالایشی باشند. به همین دلیل احتمال می‌رود با رشد گروه نمادهای پترو پالایشگاهی صندوق دولتی پالایش یکم هم از رشد قیمتی برخوردار شود. در گزارش زیر به بررسی صورت مالی شهریور سه شرکت پتروشیمی پرداخته شده است.

شرکت پتروشیمی پردیس(شپدیس) طی عملکرد شهریور ماه معادل 2563 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل 113 درصد افزایش داشته است.

«شپدیس» با سرمایه ثبت شده 600 میلیارد تومان طی عملکرد 12 ماهه سال مالی منتهی به 31 شهریور 1400، مبلغ 19836 میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 333 درصد رشد داشته است.

همچنین شرکت پترو شیمی غدیر(شغدیر) طی عملکرد یک ماهه منتهی به 31 شهریور معادل 384 میلیارد تومان از محصولات خود را به فروش رسانده که نسبت به دوره یک ماهه مشابه سال قبل 108 درصد افزایش داشته است.

«شغدیر» با سرمایه ثبت شده 130 میلیارد تومان طی عملکرد شش ماهه سال مالی منتهی به 29 اسفند 1400 مبلغ 1730 میلیارد تومان درآمد فروش داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل 137 درصد رشد داشته است.

شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس طی عملکرد یک ماهه منتهی به 31 شهریور از معاملات واگذاری سهام 224 میلیون ریال سود کسب کرده است

فارس با سرمایه ثبت شده 287,000,000 میلیون ریال طی عملکرد سه ماهه سال مالی 1400 از محل سود سهام محقق شده 2565 میلیارد تومان درآمد داشته است.

شرکت در انتهای شهریور ماه چندین شرکت با بهای تمام شده 6292 میلیارد تومان در پرتفوی بورسی خود داشته که با رشد 3,807 درصدی به مبلغ 2,458,13 میلیارد تومان رسیده است.

 

مطالعه بیشتر: نگاهی به عملکرد شرکت‌های لوازم خانگی بورسی

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد