چرا عرضه اولیه سپید 15 درصد منفی است؟

چرا عرضه اولیه سپید 15 درصد منفی است؟

عرضه اولیه سپید به یک عرضه اولیه پر ماجرا تبدیل شده است. عرضه اولیه که نیامده به مجمع رفت و به یک باره سهامداران این نماد در سبد خود زیان 15 درصدی سپید را مشاهده کردند. دلیل این زیان چیست؟

به گزارش نبض بورس، عرضه اولیه شرکت سپید ماکیان با نماد سپید روز چهارشنبه 23 تیر 1400 انجام شد و در آن 150 میلیون و 750 هزار سهم معادل 15 درصد از سهام در بورس تهران عرضه شد. طبق اطلاعیه منتشر شده قرار بود در این عرضه اولیه جدید به هر کد معاملاتی حداکثر 150 سهم با حداکثر قیمت 2100 تومان تخصیص یابد، اما با میزان مشارکت 2 میلیون و 835 هزار 695 کد معاملاتی به هر کد حدود 44 سهم رسید.

این نماد در روز یکشنبه 27 تیرماه سال جاری مجمع عمومی عادی سالیانه خود را برگزار کرد و به همین دلیل نیامده به مجمع رفت.  

عرضه اولیه سپید که از مجمع بازگشته بود قرار بود امروز بدون محدودیت دامنه نوسان بازگشایی شود، اما به دلیل رشد 100 درصدی قیمت در مرحله مچ ناظر بازار اجازه بازگشایی به این نماد را نداد تا برای بار دوم به مرحله بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان برود.  

به هر صورت این نماد در روز دوشنبه هفته آینده بازگشایی خواهد شد، اما نکته‌ای که سهامداران را نگران کرده و از طریق صدای سهامدار نبض بورس این نگرانی را پیگیری کرده اند این است که چرا سپید نیامده 15 درصد منفی خورده است؟

نکته اینجاست که سپید در مجمع خود به ازای هر سهم حدود 300 تومان سود تقسیم کرد و در نتیجه این سود از قیمت سهام کم می‌شود. اما جای نگرانی نیست چرا که بازگشایی قطعا بالاتر از قیمت عرضه اولیه شده خواهد بود و این زیان جبران خواهد شد.  

گفتنی است که طبق اطلاعیه منتشر شده سهامدارانی که در سجام ثبت نام کرده اند می‌توانند از مرداد ماه سال جاری سود خود را از طریق این سامانه دریافت کنند و سهامدارانی که در سجام ثبت نام نکرده اند می‌توانند در مرداد ماه با مراجعه به شعب بانک تجارت اقدام به دریافت این سود کنند.  

 

صفحه «صدای سهامدار» تلاشی است برای نزدیک کردن محتوای تولیدی سایت به مشکلات و نیازهای واقعی مردم.

خوانندگان محترم می‌توانید در صورت مواجهه با هر مشکلی از طریق واتس‌اپ (این لینک) 09222375591 برای صفحه «صدای سهامدار» پیام بفرستید و مشکل خود را با ما در میان بگذارید.

 

 
بیشتر بخوانید:
  • مجمع شپنا برگزار شد | پروژه‌های شرکت چقدر سودآوری خواهد داشت؟
  • آیا بورس تعطیل می شود؟
  • رشد ارزش سهام عدالت در غیاب غول‌های بورسی
  • با تعطیلی بورس، عرضه اولیه وهامون چه شد؟
  • سپید بازگشایی می شود؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد