زمینه فعالیت سرمایه گذاران روس در ایران را فراهم می‌کنیم

زمینه فعالیت سرمایه گذاران روس در ایران را فراهم می‌کنیم

ایلنا: معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران اظهار داشت: ما علاقمندیم علاوه بر تلاش بر افزایش مبادلات بازرگانی و تامین نیازهای وارداتی متقابل، زمینه فعالیت...

 به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه ایران در همایش مشترک تجاری ایران و روسیه با بیان اینکه بسیار خوشحالم که امروز فرصتی فراهم شد تا در جمع مسيولین دولتی، مدیران شرکت‌ها، بازرگان، صاحبان و کارآفرینان جمهوری اسلامی ایران و روسیه حضور پیدا کردم، اظهار کرد: خوشبختانه روابط ایران و روسیه به ویژه در حوزه اقتصادی، روند رو به رشدی پیدا کرده است و در سال گذشته افزایش چشمگیری در حجم مبادلات بازرگانی صورت گرفته است.

وی افزود: در ماه‌های اخیر نیز تعاملات خوبی بین مقامات دولتی و نمایندگان بخش خصوصی دو کشور برای رفع موانع توسعه همکاری‌های اقتصادی صورت گرفته است از این امیدواریم با اجرای توافق‌های صورت گرفته در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی، حمل و نقل، ایجاد مراکز لجستیک و افزایش مبادلات بازرگانی باید تسریع پیدا کند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امورخارجه کشورمان تصریح کرد: دو کشور علاوه بر همکاری اقتصادی دو جانبه می‌توانند با همکاری و هم افزايی زمینه حضور و فعالیت در بازارهای ثالث را فراهم کنند.

صفری خاطرنشان کرد: ایران بر مبنای اصول سیاست خارجی اهتمام ویژه‌ای به توسعه روابط با کشورهای همسایه به ویژه روسیه دارد و نگاه ما در روابط با روسیه اصیل و بلندمدت است و متاثر از تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی مقطعی نیست.

وی تاکید کرد: ما علاقمندیم علاوه بر تلاش بر افزایش مبادلات بازرگانی و تامین نیازهای وارداتی متقابل، زمینه فعالیت سرمایه گذاران روسی در ایران برای تولید کالاها و خدمات مورد نیاز را فراهم کنیم از این رو وزارت خارجه آمادگی خود را برای تسهیل و تقویت ارتباطات و همکاری بین فعالان اقتصادی دو کشور اعلام می کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد