مردم به بازار و کالای داخلی اعتماد دارند/ کسبه...

مردم به بازار و کالای داخلی اعتماد دارند/ کسبه...

ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است که به...

اکبر پازوکی، ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران در حاشیه رونمایی از محصولات جدید لوازم خانگی تولیپس، گفت: این برند یک برند ملی است و افتخار میکنیم که روز به روز خود را با کالاهای جدید و به روزتر وفق داده است و بسیار خوشحالیم و امیدواریم که روزی برسد که از واردات کالای خارجی بی نیاز شویم.

ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران افزود: درست است کسبه که در زنجیره آخر لوازم خانگی قرار دارند اما آنها به نوعی می توانند حامی تولید باشند؛ بنابراین نیاز است که تولیدکنندگان ارتباطات قوی تر و بهتری با فروشندگان و کسبه بازار داشته باشند.

وی ادامه داد: این ارتباط می تواند با تخفیف ها و امتیازات مثبتی باشد که به انها ارايه می دهند. از طرف دیگر فروشندگان نیز می توانند به مشتریان به جای معرفی کالای خارجی، کالای تولید داخل کشور را معرفی و پیشنهاد دهند. تا به جای خرید کالای تقلبی قاچاق و بدون ضمانت نامه یک کالای ایرانی با کیفیت را بخرند.

پازوکی گفت: البته این نیازمند به یک اعتباری است که تولیدکننده باید به محصولات خود دهد. برخی از تولیدکنندگان به دلیل قدمت فروش و اعتباری که در بازار دارند می توانند محصولات ایرانی را به آسانی به فروش برسانند زیرا این قدمت و اعتبار آنها است که به کالا اعتبار می بخشد. متاسفانه در کشور اینگونه جا افتاده است که خدمات پس از فروش یا ضمانت نامه نداریم اما زمانی که این ضمانت وجود داشته باشد که مصرف کننده پس از خرید در صورت بروز مشکل به راحتی بتواند کالای خود را تعویض یا تغییر دهد مشتری این اعتماد را به فروشنده و یا حتی شرکت تولیدکننده خواهد داشت.

ريیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی تهران گفت: مردم به بازار و کالای داخلی اعتماد دارند؛ اما متاسفانه در چند سال اخیر این اعتماد مقداری سلب شده و این به دلیل مشکلات و معضلاتی است که در چند سال اخیر گریبانگیر بازار لوازم خانگی گرفته است. بنابراین ما باید این اعتماد و اعتبار را به تولید داخل در ذهن مصرف کنندگان کالای داخلی ایجاد کنیم.

پازوکی تصریح کرد: مردم نسبت به کیفیت تولیدات داخلی اطلاعات ندارند و این موجب شده است که به آن اعتماد نکنند و به این دلیل است که من تولید کننده نیامدهام اعتماد کسبه و کسبه نیز اعتماد مصرف کننده را جلب کند. اگر این اعتماد به صورت زنجیره وار ایجاد شود موفقیت حاصل خواهد شد و نیاز به تبلیغ ندارد.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد