هزینه سنگین اسکان پناهندگان برای کشورهای اروپایی

هزینه سنگین اسکان پناهندگان برای کشورهای اروپایی

دولت ایرلند اعلام کرده است که فقط اسکان پناهندگان یک میلیارد یورو برای این کشور آب خورده است.

‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از باز، اسناد دولتی ایرلند نشان می‌دهد که اسکان پناهندگان بیش از یک میلیارد یورو برای این کشور هزینه داشته است.

افزایش قابل توجه ورود پناهندگان به ایرلند باعث شده تا دولت این کشور مجبور شود به سمت استفاده بیشتر از هتل‌ها رفته و به صنعت گردشگری این کشور هم به خاطر نبود جا برای اسکان گردشگران آسیب وارد شود.

گفته می‌شود؛ در برخی مناطق ایرلند 70 تا 80 درصد سطح اشغال هتل‌ها به پناهندگان اختصاص داده شده است و این رقم برای دوبلین، پایتخت این کشور، 34 درصد بوده است.

این بحران باعث شده تا 10 هزار فرصت شغلی در صنعت گردشگری ایرلند هم از بین برود و گفته می‌شود صنعت گردشگری ایرلند به خاطر شرایط پیش آمده 1.1 میلیارد یورو ضرر خواهد کرد.

ليو وارادکار، نخست‌وزیر ایرلند در یک سخنرانی در پارلمان این کشور گفته که دولت هیچ چاره‌ای جز اسکان پناه‌جویان فراری از دیگر نقاط جهان به خصوص اوکراین در هتل‌ها نداشته است.

گفته می‌شود؛ اتحادیه اروپا، سويیس و نروژ طی سال گذشته 5 میلیون پناه‌جو را پذیرفته‌اند که 4 میلیون نفر آنها اوکراینی بوده و یک نفر هم از خاورمیانه و شمال آفریقا بوده‌اند.

گاردین هم اخیرا گزارش داده که در ماه مارس ایرلند میزبان 74 هزار پناه‌جو بوده که 50 هزار نفر آنها اوکراینی بوده‌اند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد