پیش بینی بورس فردا 13 تیرماه | آیا روند صعودی بورس ادامه دار خواهد بود؟

پیش بینی بورس فردا 13 تیرماه | آیا روند صعودی بورس ادامه دار خواهد بود؟

در معاملات امروز یکشنبه دوازدهم تیر ماه، شاخص کل بورس با افزایش هزار و 346 واحدی به رقم یک میلیون و 502 هزار و 979 واحد رسید، همچنین در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های فروش پایانی بازار نسبت به روز کاری قبل کاهش یافت. بازار فردا چگونه خواهد بود؟ آیا روند صعودی امروز ادامه خواهد یافت یا خیر؟

به گزارش نبض بورس، بازار سرمایه امروز برخلاف روز گذشته، روند متفاوتی به خود گرفت و شاید کمتر کسی انتظار داشت که بعد از آن ریزش نسبتا سنگین، شروع معاملات امروز حداقل در نماد‌های کوچک سبز باشد. شاخص بورس امروز در نهایت بازدهی اندک مثبت 0.09 درصدی را به ثبت رساند و این درحالی بود که شاخص هم‌وزن از همان ابتدای کار با شرایط بهتری به معاملات خود ادامه داد و در نهایت با رشد 0.23 درصدی، رنگ سبزی را بر تن بازار سرمایه پوشاند.

نگاه پراسترس بورس به بازگشایی بازار‌های جهانی

فردا بازار‌های جهانی دوباره بازگشایی خواهند شد و قطعا یک نگاه عمیق بورس به آن بازار خواهد بود. کامودیتی‌ها در آخرین روز هفته گذشته میلادی، با کاهش دوباره قیمت‌ها همراه شدند و اتفاقات مهمی رخ داد. مس در روز چهارشنبه به قیمت‌های پایین‌تر از 8000 دلار نیز رسید، ولی در نهایت توانست کمی بالاتر از آن به کار خود پایان دهد. روی به مرز 3000 دلار رسید و طلا نیز با یک حرکت رفت و برگشتی، قیمت‌های زیر 1800 دلار به ازای هر انس را نیز لمس کرد؛ بنابراین بازگشایی فردای بازار‌های جهانی می‌تواند بسیار حايز اهمیت باشد و هرگونه تغییری در این بازار، بر بورس تهران نیز تاثیر خواهد گذاشت. این نکته نیز بسیار قابل توجه است که در هفته جاری آمار بیکاری آمریکا و در هفته بعدی نیز نرخ تورم منتشر خواهد شد و قطعا به بازار‌های جهانی جهت خواهد داد.

روند امروز نوید برگشت می‌دهد؟

روند معاملاتی بازار امروز هرچند با قدرت کم، اما صعودی دنبال شد و برگشتی که در شاخص کل بورس رخ داد، نشان از احتمال بالای روند صعودی در معاملات فردا دارد.

امروز شاخص کل بورس و تعداد و ارزش صف‌های خرید و فروش در طول معاملات روندی صعودی به خود گرفتند که نشان از بهبود نسبی تقاضا دارد.(بورسان)

برای بازار فردا یک روند متعادل و ترجیحا صعودی را پیش بینی می‌کنیم، امیدواریم بازار بتواند از محدوده یک میلیون 500 هزار واحد به سمت بالا حرکت کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد