تخلف در بازار سرمایه جایی ندارد

تخلف در بازار سرمایه جایی ندارد

ريیس سازمان بورس گفت: فضای بازار سرمایه برای سرمایه گذاران آرام است، اما برای تخلف جایی نیست.

به گزارش بورس نیوز، محمدعلی دهقان دهنوی، در آیین راه اندازی معاملات حراج باز و آتی نقره اظهار کرد: به دلیل محدودیت‌هایی که در طول 10، 12 سال گذشته وجود داشت وضعیت سرمایه‌گذاری ما خوب نبوده و باید به وسیله بازار سرمایه سرمایه‌گذاری در کشور اتفاق بیفتد و اینکار  از طریق شفافیت اتفاق می‌افتد.

وی افزود: همه باید بدانند که قیمت بر اساس مکانیزم شفاف تعیین می‌شود بنابراین دولت به سرمایه‌گذاران افق بلندمدت بدهد، سرمایه‌گذار باید بداند که مثلا تا 10 سال آینده با چه فرمولی می خواهد با او رفتار شود، انتظار ما همین است.  

ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه نگاه بلندمدت در سرمایه‌گذاری حاکم شود، ادامه داد:  ظرفیت‌های بازار سرمایه زیاد است، اما در ابعاد دیگر هنوز به اندازه کافی توسعه پیدا نکردیم به عنوان مثال بورس کالا بسیار از این بزرگتر می‌تواند باشد، قرارداد آتی نقره خرید و فروش آن در بورس کالا است، اما نتیجه آن را باید در صنعت نقره ببینیم و بازار‌های جدید کشف کنیم.

دهقان دهنوی خاطرنشان کرد: برای صد‌ها محصول و کالا می‌توان قرارداد‌های آتی و گواهی سپرده کالایی و ... در بورس کالا طراحی شود و بهره‌وری و تولید را در صنعت بتوانیم ببینیم.  

وی گفت: در بازار اوراق بهادار هم نیاز به توسعه داریم، نهاد‌های مالی ما نهاد‌هایی بودند که آمادگی ارايه خدمات به دو سه نفر را داشتند.  

ريیس سازمان بورس گفت: در سازمان بورس بحث نظارت اصل کار است، بررسی‌ها نشان می دهد که بسیاری از اوقات کشف تخلف‌ها از طریق گزارش‌های مردمی اتفاق می‌افتد.

دهقان دهنوی بیان کرد: اعتقاد راسخ داریم که نظارت کردن، برخورد کردن و جلوگیری از رفتار‌های تخلف در بازار سرمایه حسن است، فکر نمی‌کنیم که برخورد کردن باعث نگرانی شود، فضای بازار سرمایه برای سرمایه گذاران آرام است، اما برای تخلف جایی نیست.

بیشتر بخوانید: نقدشوندگی یا ظن دستکاری، شمشیر دولبه حذف "دامنه‌نوسان"

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد