بورس به دلار می‌رسد؟/ اولویت رشد در بازار سهام با کدام گروه‌هاست؟

بورس به دلار می‌رسد؟/ اولویت رشد در بازار سهام با کدام گروه‌هاست؟

یک کارشناس بازار سهام گفت: بازار سهام از رشد نرخ ارز بازمانده و انتظار داریم با یک تاخیر زمانی و رسیدن به حداقل ارزش معاملات در شاخص کل رشد داشته باشیم.

به گزارش تجارت‌نیوز، سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار سهام گفت: با بازاری کم‌عمق رو به رو هستیم. حجم معاملات به حدود 3 هزار میلیارد تومان رسیده است و روند خروج پول توسط حقیقی‌ها ادامه دارد.

وی ادامه داد: سهم‌ها نزدیک به سطوح حمایتی خود هستند. شاخص کل در کانال یک میلیون و 310 هزار واحد کف حمایتی دارد. یکشنبه هفته بعد ارايه لایحه بودجه به مجلس را داریم. بازار در حوزه‌های نرخ سوخت، بهره مالکانه، مالیات شرکت‌های صادراتی و … سوگیری منفی به آن دارد.

وی ادامه داد: از یک طرف افزایش نرخ دلار و از طرفی تقدیم لایحه بودجه به مجلس را داریم. به نظر می‌رسد با رفع ابهامات بودجه، ادامه روند تغییر نرخ دلار و ارايه گزارشات آذرماه شاهد شکل‌گیری یک الگوی مثبت در بازار خواهیم بود.

نصیرزاده اظهار کرد: بازار سهام از رشد نرخ ارز بازمانده و انتظار داریم با یک تاخیر زمانی و رسیدن به حداقل ارزش معاملات در شاخص کل رشد داشته باشیم.

این کارشناس گفت: نسبت شاخص کل به دلار هم به سطوح حمایتی خود رسیده و با توجه به اینکه صنایع هم قیمت مناسبی دارند انتظار می‌رود در دو هفته آینده شاهد شکل‌گیری جریان مثبت در بازار باشیم.

نصیرزاده گفت: جذابیت قیمتی در کنار مولفه‌های تکنیکی می‌تواند به بازار کمک کند تا با کمرنگ شدن ابهاماتی مثل بودجه شاهد شکل‌گیری روند مثبت باشیم. محوریت این رشد می‌تواند صنایع داخلی، ارزی و صادرات‌محور باشد.

وی افزود: رصد حجم معاملات به شدت مهم است. خالص معاملات الان به حداقل 6 ماهه خود رسیده و اگر در هفته آینده به بالای 5 هزار میلیارد تومان برسد پالسی برای ورود شاخص کل به بالای 1٫4 میلیون واحد است.

آخرین پیش‌بینی‌های بازار سهام را هر روز ساعت 17 در صفحه پیش‌بینی بورس تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد