دامنه نوسان بورس برای بازار شنبه چند است؟

دامنه نوسان بورس برای بازار شنبه چند است؟

با توجه به اتفاقات تاسف بار هفته گذشته، سازمان بورس تصمیم گرفت تا دامنه نوسان را کاهش دهد. در روز سه شنبه 1 خرداد این دامنه نوسان اعمال شد. حالا پرسش بسیاری از سهامداران این است که فردا شنبه 5 خرداد 1403 دامنه نوسان چقدر خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، یکشنبه هفته گذشته متاسفانه در حادثه سقوط هواپیما، آیت الله ريیسی ريیس جمهور کشورمان و هیات همراه او دار فانی را وداع گفتند. روز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه سازمان بورس رای به تعطیلی بورس داد و برای روز سه شنبه 2 خرداد تصمیم گرفت معاملات با کاهش دامنه نوسان از سر گرفته شود.

در اطلاعیه سازمان بورس آمده بود:

به اطلاع کلیه فعالان و ذینفعان بازار سرمایه میرساند، هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار در روز جاری با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تداخل در فرآیندهای بازارهای سرمایه که ذینفعان وسیعی دارد تشکیل جلسه داد.

در این جلسه موضوعاتی از قبیل بررسی درخواست‌های جاری چند نهادهای مالی، موافقت با تغییر سهامداری یک نهاد مالی، اصلاح دستورالعمل مرتبط با صندوق های سرمایه گذاری مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.

همچنین دامنه نوسان معاملات سهام 2+- درصد و صندوق های سهامی 4+- درصد تعیین گردید.

روز چهارشنبه 2 خرداد کل کشور و به تبعه آن بورس به دلیل عزای عمومی تعطیل بود؛ و حالا شنبه 5 خرداد ماه دوباره بورس کار خود را از سر خواهد گرفت و پرسش این است که دامنه نوسان چه خواهد شد؟

علیرضا ناصر پور، نايب ريیس هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار گفت:

فردا شنبه (5 خرداد) تغییر در دامنه نداریم و طبق روال روز سه شنبه معاملات انجام خواهد شد. سه‌شنبه گذشته دامنه نوسان برای نمادهای بورس و فرابورس 2 درصد و برای صندوق ها 4 درصد بوده است.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد