ثروتمندان روسیه ثروتمندتر می شوند

ثروتمندان روسیه ثروتمندتر می شوند

میلیاردرهای برتر روسیه شاهد رشد ثروت خود در سال جاری بوده اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، بر اساس شاخص میلیاردرهای بلومبرگ، با وجود تحریم‌های بی‌سابقه غرب علیه تجار روسیه، دارایی خالص جمعی ثروتمندترین افراد روسیه از ابتدای سال 10.4 میلیارد دلار افزایش یافته است.

بر اساس این شاخص، ولادیمیر پوتانین مالک غول معدنی نوریلسک نیکل، بار دیگر به عنوان ثروتمندترین تاجر روسی در این فهرست، با ثروت 28.5 میلیارد دلار پیشتاز شده است.

ليونید میخلسون، از مالکان دومین شرکت بزرگ تولید گاز طبیعی روسیه نواتک، در جایگاه دوم قرار گرفت. طبق گزارش ها، وی 516 میلیون دلار درآمد داشته است و دارایی خالص او را به 25.1 میلیارد دلار رسانده است.

ولادیمیر لیسین، سهامدار عمده شرکت فولاد NLMK روسیه، به عنوان سومین تاجر ثروتمند روسیه در رتبه بندی قرار گرفت. وی از ابتدای سال 905 میلیون دلار درآمد داشته است و ثروت خود را به 20.8 میلیارد دلار رسانده است.

پس از لیسین، الکسی مورداشوف، ريیس غول فولاد Severstal، با مجموع 20.2 میلیارد دلار در جایگاه چهارم این شاخص قرار گرفت. دارایی خالص او 1.54 میلیارد دلار افزایش یافته است.

علیشیر عثمانوف، یکی از مالکین اپراتور تلفن همراه مگافون، در دو ماه گذشته 738 میلیون دلار ثروت خود را افزایش داده و به 19.2 میلیارد دلار رسانده و در رتبه پنجم قرار گرفته است.

فهرست ثروتمندترین افراد روسیه همچنین شامل واگیت الکپروف، ريیس سابق لوک اویل است که بیشترین سود را از ابتدای سال به ثبت رساند و بر اساس این شاخص، 2.43 میلیارد دلار به ثروت 17.8 میلیارد دلاری خود اضافه کرد.

شاخص میلیاردرهای بلومبرگ رتبه‌بندی 500 ثروتمند جهان است و بر اساس قیمت سهام شرکت‌های متعلق به آنها محاسبه می‌شود. این فهرست در حال حاضر شامل 22 روس است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد