این مالکان مسکن معاف از مالیات می‌شوند

این مالکان مسکن معاف از مالیات می‌شوند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: معافیت مالیاتی 100 درصدی و بسته‌های تشویقی برای مالکان خوش حساب در نظر گرفته خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران: اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت وگو با رادیو اقتصاد با بیان اینکه قانون تنظیم‌گیری در مجلس یازدهم تصویب شد گفت: هدف قانون تنظیم‌گیری بازار مسکن است و تمامی کنشگران بازار مسکن از جمله مشاوران املاک، مستاجران و مالکان بازار، بانک‌ها، شهرداری در این قانون نقش دارند و برای آنها برنامه و احکامی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: برای بخشی از معاملات و دارایی های بازار مسکن که‌ اثر گذار است احکامی در نظر گرفته شده و برای خانه‌های خالی و زمین های رها شده هم برنامه های را در دستور کار قرار داده ایم.

شاکری اظهار کرد: ابتدای هفته شورای عالی مسکن تشکیل جلسه داد و در این شورا سقف اجاره با توجه به نرخ تورم در مناطق مختلف و استان ها تعیین شد که این اقدام حاکی از آن است دولت اهتمام دارد بازار مسکن را کنترل کند.

وی بیان کرد:بخش اعظمی از قانون متکی به برنامه های کوتاه مدت است که طبق این قانون کنشگران بازار مسکن به سمت برنامه‌های تشویقی هدایت می شوند.

وی اظهار کرد: معافیت های مالیاتی برای مالکان واحدهای مسکونی در نظر گرفته می شود به طوری که اگر مالکان واحدهای های خود را دو یا سه ساله اجاره دهند و یا از سقف قیمتی در نظر گرفته شده کمتر اجاره بدهند از معافیت های مالیاتی 100 درصد بهره مند می شوند.

شاکری گفت: همچنین اگر مشاوران املاک تعرفه های خود را ثبت نکنند از تمامی اقدامات حقوقی منع می‌شوند و اگر پرداختی غیر از مبایعه‌نامه صورت گیرد تمامی حساب های تجاری آنها کنترل می شود.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد