فارس من| مطالبه سهامداران جهت بازگشایی نمادهای بورس

فارس من| مطالبه سهامداران جهت بازگشایی نمادهای بورس

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس با ثبت پویش‌هایی خواستار بازگشایی نمادهای بسته‌شده بورسی شدند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، یکی از موضوعات مهمی که سهامداران بورسی از آن گلایه دارند، به مسيله بسته شدن سهم‌ها به دلایل مختلف باز می‌گردد.

* توقف نماد در بورس به چه معناست؟

نمادهای بازار بورس وضعیت‌های مختلفی دارند و همیشه قابل معامله نیستند؛ عدم امکان معامله در نماد ممکن است به دلایل مختلفی صورت بگیرد.

معمولا توقف نماد با هدف شفافیت و نقدشوندگی اتفاق می‌افتد. اگر اطلاعات مربوط به یک نماد معاملاتی کامل و مشخص نباشد یا تخلفی در فرآیند خرید و فروش سهام مشاهده شود، نماد شرکت متوقف خواهد شد.

در جدول زیر می‌توان دلایل عمده توقف نماد در بورس را مشاهده کنید:

* نماد شرکت مارگارین کی بازگشایی می‌شود؟

تعدادی از سهامداران بورسی در پویشی با عنوان «نماد شرکت مارگارین کی بازگشایی می‌شود؟»، به دنبال بازگشایی نماد شرکت مارگارین شده‌اند.

در متن این پویش آمده است: «نماد شرکت مارگارین حدود 6 ماه (از 27 شهریور 1401) است که متوقف شده و ظاهرا مدیران شرکت عزم جدی برای بازگشایی نماد ندارند و واحد امور سهام این شرکت به هیچ وجه پاسخگوی سهامدار نیست ضمن اینکه تماس‌های متوالی سهامداران با ناظر در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز به جایی نرسیده است و این عدم افشا کماکان ادامه دارد ضمن اینکه سهام دار خرد و حقیقی در این روزها بسیار متضرر شده است لذا ما سهامداران متضرر شرکت مارگارین از قوه قضاییه و سازمان بازرسی کل کشور و همچنین مجلس شورای اسلامی به عنوان نمایندگان مردم خواهشمندیم در مرتفع نمودن این مشکل ورود کنند و جلوی نابودی سرمایه گذاران حقیقی را بگیرند».

بنابراین گزارش، خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیح در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد