ارايه سود منطقی و پایدار، هدف بخش صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند

ارايه سود منطقی و پایدار، هدف بخش صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند

ريیس صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند با بیان اینکه ورودی منابع به صندوق‌ها عالی بوده است، آن‌را موجب افزایش...

اقتصاد آنلاین - فاطمه مصطفوی‌ منش؛ امیر عباس‌زاده، ريیس بخش صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند، در گفت و گو با اقتصادآنلاین در خصوص صندوق‌های تامین سرمایه دماوند و نرخ موثر سالانه آنها گفت: تامین سرمایه دماوند صندوق‌های مختلفی دارد از جمله سه صندوق سرمایه‌گذاری درآمد ثابت بزرگ یعنی صندوق سپید، صندوق نیلی و صندوق شکوه اوج.
صندوق سرمایه‌گذاری سپید دماوند از نوع صندوق‌های قابل معامله و بدون تقسیم سود است و سرمایه گذاران می‌توانند آن ‌را در بستر بازار سرمایه و از طریق کارگزاری‌های بورسی خرید و فروش کنند. صندوق سرمایه‌گذاری نیلی از نوع صندوق‌های درآمد ثابت قابل معامله و با تقسیم سود ماهیانه است.

وی افزود: صندوق سرمایه‌گذاری شکوه اوج از نوع صندوق‌های صدور و ابطالی و با تقسیم سود ماهیانه است. در حال حاضر بهترین پیشنهاد ما برای سرمایه‌گذاری صندوق‌های سرمایه‌گذاری نیلی و شکوه اوج با توجه به سلیقه سرمایه‌گذاران است. صندوق نیلی پانزدهم هرماه تقسیم سود انجام می‌دهد. در حال حاضر نرخ آن 25.8٪ ماه‌شمار و 29.2٪ موثر سالانه است. البته با توجه به شرایط سرمایه‌گذار و دوره نگهداری سرمایه، نرخ صندوق قابل مذاکره است.


افزایش سقف در صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند

امیر عباس‌زاده در پاسخ به خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص افزایش سقف صندوق‌ها اینگونه پاسخ داد: هر سه صندوق سپید، صندوق نیلی و صندوق شکوه اوج افزایش سقف داشته‌اند. صندوق نیلی اخیرا یک بار از 4 همت به 5 همت افزایش و یک بار هم از 5 همت به 8 همت افزایش سقف گرفت. این در حالی است که از تاسیس این صندوق بیش از یک سال و دو ماه نمی‌گذرد. ورودی منابع به صندوق عالی بوده و رضایت بخشی از عملکرد صندوق موجب استقبال سرمایه‌گذاران از آن و افزایش سقف شده است. سقف صندوق شکوه اوج نیز 4 همت است و در حال پیگیری امور افزایش سقف آن هستیم.


استفاده از استراتژی‌های معاملاتی مختلف در جهت کسب حداکثر بازدهی از بازار

ريیس صندوق‌های درآمد ثابت تامین سرمایه دماوند درباره‌ نحوه مدیریت صندوق‌ها جهت پیشگیری از ضرر با وجود نرخ گواهی اعلام شده گفت: ما سعی کرده‌ایم در بخش فیکس صندوق سرمایه‌گذاری را با بالاترین نرخ‌های ممکن انجام دهیم. همچنین با توجه به این‌که بخشی از پرتفوی این صندوق‌ها بر پایه سهام است، در این بخش سعی شده است با استفاده از سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی دماوند که از استراتژی‌های معاملاتی مختلف جهت کسب حداکثر بازدهی در بازار سهام بهره می‌برند، بازدهی خود را پایدار کرده و یا حتی افزایش دهیم.


امیر عباس‌زاده در پایان گفت: در نهایت با وجود آن‌که اعلام نرخ 30 درصدی موجب خروج منابع از صندوق‌ها شد اما همواره برای بسیاری از سرمایه‌گذران پایداری سود تقسیمی و نقدشوندگی سرمایه عامل مهمی است. آن‌ها سود منطقی و پایدار همراه با سرمایه‌گذاری نقدشونده را ترجیح می‌دهند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد