هشدار تشدید بارش‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور

هشدار تشدید بارش‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی در 3 استان کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از صدور هشدار نارنجی برای 12 استان کشور خبر داد و گفت: امروز خیزش گرد و خاک و تشدید بارش تگرگ بیشتر در شمال اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

امین حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با صدور هشدار نارنجی برای 12 استان کشور به دلیل تشدید بارش‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی در اکثر نقاط کشور، گفت: بعداز ظهر امروز در استان‌های شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، مناطقی از اردبیل، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، همچنین استان‌های مرکزی، قم، نیمه شمالی اصفهان و یزد، نقاطی از ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی به ویژه در ساعات بعد از ظهر پیش بینی می‌شود؛ البته خیزش گرد و خاک و بارش تگرگ به‌ویژه در شمال اصفهان و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی در ادامه تاکید کرد: فردا دوشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و ساعت بعد از ظهر در ارتفاعات واقع در شمال غرب رگبار پراکنده انتظار می‌رود، روز سه شنبه در شرق سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز شرقی در سمنان و در غرب خراسان رضوی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی رخ می‌دهد.

وی افزود: همچنین طی سه روز آینده مناطقی از شمال شرق و شرق کشور به‌ویژه در منطقه زابل وزش باد شدید و خیزش گردو خاک پیش بینی می‌شود و از روز سه شنبه روند افزایش دما در غالب مناطق کشور حاکم خواهد شد.

نقشینه تصریح کرد: برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه جوی آرام و پایدار در کشور مستقر است و تنها ساعات بعد از ظهر در دامنه‌های شمالی، البرز مرکزی و شمال استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد