رشد وزنی 4.5 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در دوماه گذشته

رشد وزنی 4.5 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی در دوماه گذشته

رییس کل گمرک گفت: صادرات محصولات پتروشیمی که 44 درصد از ارزش صادرات غیرنفتی کشور را در دو ماه اول امسال به خود اختصاص داده، از نظر وزنی 4.5 درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گمرک محمد رضوانی‌فر، اعلام کرد: صادرات محصولات پتروشیمی طی دو ماه فروردین و اردیبهشت امسال به 8.3 میلیون تن به ارزش 3.5 میلیارد دلار رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال که حدود هشت میلیون تن و به ارزش 3.2 میلیون دلار بوده است، از نظر وزنی 4.5 درصد و از نظر ارزشی هشت درصد افزایش یافته است.

وی اظهار کرد: این میزان صادرات از نظر وزنی 35 درصد و از نظر ارزشی 44 درصد از صادرات غیرنفتی کشور را به خود اختصاص داده است.

رضوانی‌فر گفت: 20 قلم محصولات پتروشیمی طی دو ماهه نخست امسال صادر شده که پروپان مایع شده، متانول، بوتان، گاز طبیعی مایع شده و گازهای نفتی و هیدروکربن‌های گازی مایع شده بیشترین حجم صادرات محصولات پتروشیمی را شامل می‌شود.

ريیس کل گمرک ایران اظهار کرد: این میزان رشد وزنی و ارزشی صادرات محصولات پتروشیمی در دو ماهه اول امسال امیدوارکننده است و نشانگر روند افزایشی مناسب در صادرات محصولات و فرآورده‌های پتروشیمی در سال جاری است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد