سرانجام پرونده کوروش کمپانی / آیفون های 20...

سرانجام پرونده کوروش کمپانی / آیفون های 20...

سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرد که پرونده کوروش کمپانی دارای 5300 شاکی است. جزيیات این خبر را در ویديوی منتشر شده در این...

سخنگوی قوه قضاییه در خصوص آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی و پیگیری دستگیری مالک کوروش کمپانی و شناسایی اموال او در خارج و داخل کشور توضیحاتی ارايه کرد.

وی درباره پرونده کوروش کمپانی گفت: براساس اطلاعات جمع‌آوری‌شده، بیش از 5 هزار و 300 نفر شکایت علیه این شرکت و این فرد کرده‌اند و پرونده این فرد در حال رسیدگی است.

اصغر جهانگیر، سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی، گفت: تاکنون پنج هزار و 300 شکایت علیه این شرکت و مالکان در دستگاه قضایی مطرح شده و پرونده در حال رسیدگی است.

اصغر جهانگیر در ادامه افزود: شناسایی اموال متهم در داخل و خارج از کشور در دستورکار قرار دارد و ضابطان با تلاش و پیگیری درصدد هستند تااموال مردم را بازگرداند و جبران خسارت صورت گیرد. نکته قابل توجه این است که با دستور ریاست قوه قضاییه از همه ظرفیت‌های قانونی برای استرداد اموال تا قبل از مرحله رسیدگی به پرونده استفاده می‌شود تا زمینه برگشت وجوه مردم فراهم شود.

شرح ماجرای این شرکت اینگونه است که کوروش کمپانی طی 10 ماه حدود 2 هزار میلیارد تومان از مردم کلاهبرداری کرد و با وعده فروش آیفون 20 میلیون تومانی و سوء استفاده از چهره های شناخته شده به هدف خود رسید!

این کمپانی به شرکت فروش موبایل بسیار ارزان تر از بازار معروف است و اوایل دی‌ماه، شرکت کوروش کمپانی درباره اخباری که پیرامون روش فروش آیفون در آن منتشر شده بود، بیانیه‌ای منتشر کرد و در آن «باافتخار» اعلام نمود که حتی «یک شاکی خصوصی» هم ندارد. این شرکت با مدیریت امیرحسین شریفیان، با تبلیغات گسترده توسط اینستاگرام و تلگرام و حتی رپورتاژ در بعضی از سایتهای خبری و استفاده از افراد مشهور مثل بازیگران، فوتبالیست ها … سعی بر اعتماد سازی کرد . جالب است بدانید که در شرایط خرید کوروش کمپانی ذکر شده است که «پس از ثبت سفارش امکان عودت وجه و لغو سفارش وجود ندارد.»

در ماه‌های اخیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در مکاتبه‌ای با اتحادیه صوت و تصویر و دستگاه‌های مخابراتی، ضمن ابلاغ دستور ستاد مذکور به تمامی فروشندگان این کالاها، هشدارهای لازم را درمورد ادامه فعالیت این شرکت‌ها نیز داده بود.

کوروش کمپانی با فروش آیفون های 20 میلیون تومانی به سرعت در بازار فروش موبایل شناخته شد و به واسطه تبلیغات گسترده ای که در شبکه های مجازی و همچنین در سطح شهر داشت، بین مردم اعتماد و شهرت جلب کرد. تبلیغات این شرکت به گونه ای بود که بسیاری از سلبریتی های معروف نیز به این حلقه پیوستند و به همین واسطه اعتماد خریداران را بیش از پیش تقویت کرد اما در یک ماه اخیر اول در 8 بهمن خبر پلمپ شدن این شرکت معروف به گوش رسید و به دنبال آن استوری های مدیرعامل کمپانی در جوابیه اتحادیه دست به دست در رسانه ها چرخید و در آخر اعلام شد امیرحسین شریفیان در تاریخ 26 بهمن ماه از کشور متواری شده است!

بعد از خبر متواری شدن امیرحسین شریفیان (مالک کوروش کمپانی) موجی از نگرانی ها میان مردم شکل گرفت و گروهی به اسم مالباختگان کوروش کمپانی در تلگرام تشکیل شد.

آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی از زبان سخنگوی قوه قضاییه را ببینید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد