بورس باز هم به سمت سرازیری رفت؛ سقوط 8200 واحدی شاخص کل

بورس باز هم به سمت سرازیری رفت؛ سقوط 8200 واحدی شاخص کل

بازار سرمایه امروز هم وضعیت خوبی را طی نکرد تا باز هم فعالان بازار سرمایه نگران شوند.

به گزراش خبرنگار مهر، شاخص کل بورس در انتهای معاملات امروز با ریزش بیش از 8000 واحدی همراه شده که باعث نگرانی فعالان این بازار شد. ارزش معاملات خرد عدد 4,527 میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، 5% افزایش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، 7% کاهش داشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش 464 میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای چهارمین روز متوالی با ثبت رقم 334 میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که در یک هفته گذشته از شدت خروج نسبت به میانگین ماهانه کاسته شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از 83 میلیارد تومان ورود نقدینگی حقیقی به این صندوق‌ها است. اما امروز 326 میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

ارزش صف‌های خرید 52 میلیارد تومان است که کاهش 111 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی را نشان می‌دهد.همچنین ارزش صف‌های فروش هم با کاهش 20 میلیارد تومانی نسبت به میانگین هفتگی همراه بوده و در محدوده 203 میلیارد تومان قرار دارد.

بیشترین ارزش معاملات را گروه خودرویی با ثبت رقم 614 میلیارد تومان (2.7 برابر میانگین هفتگی) به خود اختصاص داده است. پس از آن گروه‌های انبوه سازی با ارزش معاملات 417 میلیارد تومان (1.2 برابر میانگین هفتگی) و سرمایه گذاری‌ها با ارزش معاملات 292 میلیارد تومان (1.8 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

گروه کاغذی با ارزش معاملات 17 میلیارد تومان (3.3 برابر میانگین هفتگی) بیشترین ارزش معاملات را نسب به میانگین هفتگی داشته است. پس از آن گروه پالایش فرآورده‌های نفتی با ارزش معاملات 83 میلیارد تومان (3.2 برابر میانگین هفتگی) و گروه کاشی و سرامیک با ارزش معاملات 85 میلیارد تومان (3.1 برابر میانگین هفتگی) قرار دارند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد