اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 منتشر شد

اصلاحات لایحه بودجه سال 1400 منتشر شد

در پی رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 از سوی مجلس، دولت اصلاحیه لایحه بودجه 1400 را تقدیم مجلس کرد که احتمالا در جلسه فردا کلیات آن به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: در پی رد کلیات لایحه بودجه سال 1400 از سوی مجلس، دولت اصلاحیه لایحه بودجه 1400 را تقدیم مجلس کرد که احتمالا در جلسه فردا کلیات آن به رای مجلس شورای اسلامی گذاشته خواهد شد.

متن کامل تغییرات لایحه بودجه 1400 که دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی کرده به شرح زیر است:

اصلاحیه تبصره ها

موارد اصلاحی در تبصره ها به شرح زیر است و بقیه احکام مندرج در تبصره های لایحه بودجه سال 1400 کماکان به قوت خود باقی است.

تبصره 1

الف- سهم صندوق توسعه ملی از منابع حاصل از صادرات نفت خام و میعانات گازی (تا سقف یک میلیون بشکه در روز) و خالص صادرات گاز بیست درصد (20%) و مازاد بر یک میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی سی و هشت درصد (%38) تعیین می شود. بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف استبا وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم چهارده و نیم درصد (5/14%) شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی (معاف از تقسیم سود سهام دولت) وسهم چهارده و نیم درصد (5/14%) شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه درصد (3%) موضوع ردیف درآمدی 210109 جدول شماره (5) این قانون اقدام کند. مبالغ مذکور به صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می شود. مابه التفاوت سهم بیست درصد (20%) از سقف یک میلیون بشکه صادرات مذکور تا سهم قانونی سی و هشت درصد (38%) صندوق توسعه ملی از محل ورودی این صندوق به نسبت سهم صندوق و دیگر اجزاء در سال 1400 به عنوان بدهی دولت و وام تلقی می شود و بازپرداخت آن به صندوق با سازوکاری است که هیات امنای صندوق توسعه ملی مشخص می‌کند.

دولت موظف است براساس گزارش هیات امنای صندوق توسعه ملی، تسهیلات سررسید شده از این صندوق را از محل ردیف 6- 103000 جدول شماره (8) این قانون پرداخت کند.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم چهارده و نیم‌درصد (5/14%) مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران و شرکت دولتی تابعه وزارت نفت هر سه‌ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارايه می‌شود.

ب -

2- حذف و به بند (ب) تبصره 5 منتقل شد.

3- در صورت افزایش عواید حاصل از جزء (1) این بند نسبت به ردیف‌های مصوب فوق الذکر، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است منابع حاصله را به ردیف 210112 جدول شماره (5) این قانون واریز نماید. دولت موظف است منابع حاصله را در سقف اعتبارات بودجه عمومی صرف افزایش تخصیص برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای این قانون به ویژه طرح‌های حمل و نقل عمومی، تولیدی، دولت الکترونیک، آموزش، سلامت، محیط زیست و تحقیقات با اولویت حوزه دانش بنیان و همچنین کاهش آثار منفی کرونا نماید.

آیین‌نامه اجرایی این بند به پیشنهاد مشترک سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های نفت و امور اقتصادی و دارایی تهیه و به تصویب هیات وزیران می‌رسد.

4- به دولت اجازه داده می شود در شش ماهه اول سال 1400 و بر اساس ارزیابی شرایط اقتصادی، اجتماعی و بین المللی کشور نسبت به تغییر تمام یا بخشی از نرخ ترجیحی کالاهای اساسی به نرخ سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) اقدام و مابه التفاوت منابع وصولی را به ردیف درآمدی شماره 160136 جدول شماره (5) این قانون واریز نماید. منابع واریزی از محل ردیف شماره 71-530000 جدول شماره (9) این قانون صرف تامین معیشت و سلامت مردم می‌شود. به دولت اجازه داده می شود حقوق ورودی واردات را تعدیل نماید.

5- استفاده از منابع نفتی به هر شکل، منوط به تامین سهم دولت مندرج در جزء (1) این بند است.

د- وزارت نفت از طریق شرکت دولتی تابعه ذی‌ربط مکلف است از محل سهم چهارده و نیم‌درصد (5/14%) شرکت مذکور تا میزان پانزده هزار میلیارد (15.000.000.000.000) ریال نسبت به گازرسانی به روستاها و اتمام طرح (پروژه) ‌های نیمه‌تمام گازرسانی به روستاها و تداوم گازرسانی به شهرها اقدامات لازم را به‌عمل آورد. بهسازی معابر و ترمیم آسیبهای ناشی از اقدامات فوق در قراردادهای ذی ربط باید در نظر گرفته شود.

تبصره 2

و- به منظور کمک به صندوق‌های بازنشستگی، رد بخشی از بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، تامین بخشی از پاداش پایان خدمت کارکنان دستگاه‌های اجرایی، رتبه‌بندی معلمان، تامین بخشی از مطالبات ایثارگران و بیمه‌های تکمیلی، تامین پاداش پایان خدمت و ذخیره مرخصی شهدا و ایثارگران بازنشسته مشمول قانون حالت اشتغال و متناسب سازی حقوق شهدای بازنشسته و همسان سازی حقوق اعضای هیات علمی، مطالبات قانون حمایت از حقوق معلولان و نظام تامین اجتماعی فراگیر به دولت اجازه داده می‌شود تا سقف یک میلیون و دویست و پنجاه هزار میلیارد (1.250.000.000.000.000) ریال از محل ارايه حق‌الامتیاز، واگذاری سهام و حقوق مالکانه، واگذاری طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و طرحهای سرمایه‌گذاری متعلق به دولت و شرکتهای دولتی و همچنین واگذاری اموال و دارایی‌های غیرمنقول مازاد تامین نماید. واگذاری ها در چهارچوب قوانین و مقررات به تایید هیات وزیران می‌رسد. واگذاری ها از محل این بند به صندوق های بازنشستگی، بعنوان مطالبات دولت از این صندوق ها قلمداد می شود.

تبصره 4

د-حذف شد.

ه‌ - در سال 1400 به دولت اجازه داده می شود مانده منابع استفاده نشده بند (هـ) تبصره (4) قانون بودجه سال 1399 را به همان طرح/ فعالیت اختصاص دهد. نرخ ارز روز سامانه معاملات الکترونیکی (ETS) مبنای تبدیل و تسعیر این مبالغ به ریال می‌باشد.

تبصره 5

ب-به دولت اجازه داده می‌شود برای تامین مالی مصارف این قانون از جمله طرحهای تملک دارایی‌های سرمایه‌ای موضوع این قانون تا مبلغ ششصد وپنجاه و پنج هزار میلیارد (655.000.000.000.000) ریال، اوراق مالی اسلامی (ریالی- ارزی) منتشر و منابع حاصل را به ردیف شماره 310108 جدول شماره (5) این قانون واریز کند. منابع واریزی با رعایت ماده (30) قانون برنامه و بودجه کشور مصوب 10/12/1351 برای تخصیص اعتبارات این قانون و مطابق موافقتنامه متبادله با سازمان برنامه و بودجه کشور هزینه شود. اصل، سود و هزینه‌های مربوط به انتشار اوراق مذکور در جداول شماره (8) و (9) این قانون پیش‌بینی‌ شده و یا به پشتوانه فروش نفت قابل پرداخت است.

ه‌-دولت اسناد خزانه اسلامی موضوع ردیف درآمدی 310103 جدول شماره (5) این قانون را با حفظ قدرت خرید و با سررسید تا پایان سال 1403 صادر و تا سقف پانصد هزار میلیارد (500.000.000.000.000) ریال به طلبکاران واگذار کند. بازپرداخت این اسناد در قوانین بودجـه سنواتی کل‌ کشور پیش‌بینی می‌شود و خزانه‌داری کل‌ کشور موظف است از محل اعتبارات ردیف‌های فصل مربوطه و جدول شماره (8) این قانون نسبت به تسویه آن اقدام کند. این اسناد بابت تادیه مطالبات قطعی‌شده به طلبکاران دستگاههای اجرايی به آنان واگذار می‌شود و صرفا براساس ابلاغ اعتبار و تخصیص‌های صادره توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و از محل اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و ردیفها و جداول این قانون صادر می‌شود. مانده منتشرنشده اسناد موضوع این بند به ظرفیت اوراق مالی اسلامی موضوع بند (ب) این تبصره اضافه می‌شود.

و – جزء (2) حذف شد.

ن-ایجاد طلب جدید از دولت در صورتی مجاز است که از قبل مجوز آن در قالب مبادله موافقتنامه و یا تعهد و تضمین آن با مبنای قانونی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور صادر شده باشد.

ر- «اوراق مالی اسلامی»، اوراقی است که منطبق بر قوانین و مقررات بوده و در چهارچوب عقود اسلامی منتشر می‌شود.

محاسبه سود اوراق مالی اسلامی و بدهی های دولت به صورت مرکب ممنوع است.

تبصره 6

ج-عوارض موضوع ماده (5) قانون حمایت از صنعت برق کشور مصوب 10/8/1394 به میزان ده‌درصد (10%) مبلغ برق مصرفی در سقف بیست و چهار هزار میلیارد (24.000.000.000.000) ریال تعیین می‌شود و مشترکان برق روستایی و عشایری مجاز و برق چاههای کشاورزی مجاز از شمول حکم این بند معاف می‌باشند. منابع حاصله به‌صورت کامل تا سقف ده هزار و هشتصد میلیارد (10.800.000.000.000) ریال به حساب شرکت توانیر نزد خزانه‌داری کل کشور و تا سقف سیزده هزار و دویست میلیارد (13.200.000.000.000) ریال به حساب ساتبا نزد خزانه‌داری کل کشور واریز می‌شود تا پس از مبادله موافقتنامه با سازمان برنامه و بودجه کشور به ترتیب صرف حمایت از توسعه و نگهداری شبکه‌های برق روستایی و تولید برق تجدیدپذیر و پاک شود.

ک

1- مدت اجرای آزمایشی قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب 17/2/1387 با اصلاحات و الحاقات بعدی تا لازم الاجرا شدن این قانون در سال 1400 تمدید می‌شود.

2- سهم هریک از دستگاه‌های ذی‌نفع از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در سال 1400 مطابق با قانون سال 1399 است.

ف –به دلیل ابلاغ قانون در 2/10/1399 حذف شد. و متن جدید زیر جایگزین گردید :

ف- جدید-

1- عبارت "ده برابر" در متن تبصره ماده (100) قانون مالیات های مستقیم با اصلاحات و الحاقات بعدی آن برای عملکرد سال 1399 به عبارت " سی برابر" اصلاح می شود.

2- سازمان امور مالیاتی کشور می تواند مالیات بر ارزش افزوده گروههایی از مودیان مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده را با اعمال ضریب کاهشی ارزش افزوده فعالیت آن بخش تعیین کند. مقررات این بند در خصوص دوره هایی که مالیات آنها قطعی نشده است، جاری خواهد بود. ضریب ارزش افزوده هر فعالیت با پیشنهاد سازمان امور مالیاتی کشور به تایید وزیر امور اقتصادی می رسد.

تبصره 8

ب -جزء (4) حذف شد.

ز - برای سامان‌دهی سکونتگاه‌های غیررسمی و عشایری، بهسازی محیط اسکان حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده، تامین زیرساخت و بنای حداقل خدمات عمومی اعم از مدرسه، مسجد، کتابخانه، روشنایی محیط، پایگاه بسیج، پاسگاه و کلانتری در مناطق خارج از حریم شهرها و روستاها، شهرداری ها و دهیاری ها موظفند معادل سهم جمعیت ساکن در این مناطق از کل جمعیت هر استان را بر اساس آیین نامه اجرایی که تصویب هیات وزیران می رسد از محل عوارض جزء (1) بند (ب) ماده (6) قانون برنامه ششم توسعه صرف بهسازی مناطق فوق در همان استان نمایند.

تبصره 9

د- حذف شد.

و - حذف شد.

ز-حذف شد.

ح -این پاراگراف به انتهای این بند اضافه شد.

وجوه مصرف نشده این بند به سال بعد منتقل می‌شود. سازمان برنامه و بودجه کشور نسبت به تخصیص این منابع اقدام و مهلت مصرف آنها پایان سال مالی بعد خواهد بود.

تبصره 11

الف -جزء (4) حذف شد.

تبصره 12

الف-

1- افزایش ضریب حقوق گروه‌های مختلف حقوق ‌بگیر در دستگاه های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه و همچنین نیروهای مسلح، وزارت اطلاعات وسازمان انرژی اتمی، (به استثنای مشمولین قانون کار جمهوری اسلامی ایران) از قبیل کارکنان کشوری و لشکری، اعضای هیيت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی و قضات و افزایش حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق‌های بازنشستگی به میزان بیست و پنج درصد (25%) است که ضریب ریالی آن به ‌طور جداگانه توسط دولت تعیین می‌گردد. تفاوت تطبیق تبصره (3) ماده (71) قانون مدیریت خدمات کشوری با ارتقاءهای بعدی مستهلک وتفاوت تطبیق موضوع ماده (78) قانون مدیریت خدمات کشوری در حکم حقوق، بدون تغییر باقی می‌ماند.

اعمال ضریب فوق در سال 1400 باید به نحوی باشد که جمع مبلغ حکم کارگزینی هریک از افراد شاغل و جمع حکم حقوقی هریک از بازنشستگان و متوسط ماهیانه قرارداد هریک از نیروهای قراردادی، کار معین و مشخص از دو برابر سقف تبصره ذیل ماده (75) قانون مدیریت خدمات کشوری بیشتر نگردد. حکم حقوقی سال 1400 افرادی که احکام حقوقی آنها در سال 1399 از سقف فوق الذکر بالاتر بوده معادل سال 1399 خواهد بود.

6- حذف شد.

ب –حذف شد.

ج-

1-دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده (29) قانون برنامه ششم توسعه مکلفند اطلاعات ساختمان‌ها، فضاهای اداری، غیراداری و سایر اموال و دارایی‌های غیرمنقول از جمله انفال در اختیار خود (اعم از دارای سند مالکیت و یا فاقد سند مالکیت، اجاره‌ای، وقفی) در سامانه جامع اموال دستگاه‌های اجرایی (سادا) ثبت و تکمیل نمایند. استانداران نسبت به ثبت وتکمیل و صحت سنجی اطلاعات استانی نظارت می نمایند.

تبصره 14

6-بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است برای پرداخت به موقع مصارف هدفمندی و بر اساس درخواست سازمان برنامه و بودجه کشور معادل یک درصد (1%) جمع مصارف جدول تبصره (14) را به صورت تنخواه در اختیار سازمان هدفمند سازی یارانه ها قراردهد. تنخواه مذکور باید حداکثر تا دو ماه (2) پس از دریافت از محل منابع جدول مذکورتسویه گردد. شرط استفاده مجدد از این تنخواه، تسویه تنخواه قبلی است. این حکم مشمول تنخواه خزانه داری کل کشور نمی شود.

local_offerبرچسب‌ها:
مصوبات جدید مجلس درباره بودجه 1400

مصوبات جدید مجلس درباره بودجه 1400

نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز (شنبه) و در ادامه بررسی لایحه بودجه 1400، نحوه محاسبه مالیات آستان قدس رضوی (ع)، نحوه واریز درآمد تبلیغاتی صداوسیما از محل پخش مسابقات ورزشی و میزان جریمه‌های رانندگی...

Bartarinha.ir/
سازوکار دولت برای تخصیص ارز 4200 تومانی در بودجه 1400

سازوکار دولت برای تخصیص ارز 4200 تومانی در بودجه 1400

قايم مقام وزیر صمت در امور بازرگانی می‌گوید که دولت می‌تواند ارز 4200 تومانی را به درستی تخصیص دهد و به مجلس اطمینان داده می‌شود که انحرافی در این مسیر اتفاق نیفتد.

TejaratNews.com/
مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه 1400 را تايید کرد

مجلس، کلیات اصلاحیه بودجه 1400 را تايید کرد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی کلیات لایحه اصلاحیه بودجه سال 1400 را تصویب کردند.

Bartarinha.ir/
نظر مخاطبان برترین‌ها درباره رد بودجه 1400

نظر مخاطبان برترین‌ها درباره رد بودجه 1400

مجلس کلیات لایحه بودجه 1400 دولت را رد کرد و نپذیرفت. نتایج نظرسنجی از مخاطبان برترین‌ها درباره این تصمیم مجلس که رد بودجه چه آثاری در تورم و اقتصاد ماه‌های پیش رو خواهد داشت؟ را در ادامه بخوانید.

Bartarinha.ir/
رد بودجه 1400؛ خودزنی مجلس یا عروسی دولت؟

رد بودجه 1400؛ خودزنی مجلس یا عروسی دولت؟

باور کردنی نیست اما حقیقت دارد. دیروز مجلس انقلابی در یک رای‌گیری برای پدیده‌ای ناشناس برای بیشتر اعضای خود کشور را دست‌کم برای مدتی نامشخص با نبود بودجه سال بعد مواجه کرده است. اگر دولت بر مصوبه قبلی...

Bartarinha.ir/

مجلس، کلیات بودجه 1400 را رد کرد

کلیات لایحه بودجه 1400 رد شد/ حاشیه‌های ارزی امروز مجلس

کلیات لایحه بودجه 1400 رد شد/ حاشیه‌های ارزی امروز مجلس

صبح روز سه‌شنبه در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق در مورد کلیات بودجه 1400، نمایندگان با کلیات بودجه 1400 مخالفت کردند.

TejaratNews.com/
نمایندگان درباره بودجه 1400 چه نظری دارند؟

نمایندگان درباره بودجه 1400 چه نظری دارند؟

بررسی اظهارات برخی نمایندگان مجلس طی روزهای گذشته درباره لایحه بودجه 1400 نشان می‌دهد مخالفت مجلس با این بودجه جدی است ولی درعین‌حال رد کلیات بودجه را نباید از الآن قطعی دانست و تصویب کلیات به‌همراه ت...

Bartarinha.ir/
جزيیات دوسقفی شدن بودجه 1400

جزيیات دوسقفی شدن بودجه 1400

کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 1400 را در دو سقف بست؛ لایحه‌ای که دولت 12 آذرماه به مجلس تقدیم کرد و همواره به تغییرات اعمال‌شده در این لایحه از سوی کمیسیون تلفیق انتقاد کرده است.

Bartarinha.ir/
بودجه 1400؛ روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند؟

بودجه 1400؛ روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند؟

روزنامه «جهان‌صنعت» طی یادداشتی با عنوان روحانی و نوبخت، تسلیم یا ترفند در شماره امروز خود نوشت: کسانی که بیننده مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری در سال 1392 و نیز 1396 بودند، هرگز ی...

Bartarinha.ir/
نادران: بودجه 1400 برای فروپاشی تنظیم شده!

نادران: بودجه 1400 برای فروپاشی تنظیم شده!

ريیس کمیسیون تلفیق گفت: یکی از وارد کننده‌ها با استفاده از بابت ارز 4200 تومانی، از کل ملت ایران که یارانه می‌گیرند، بیشتر منفعت کسب کرده است.

Bartarinha.ir/
بودجه 1400 از مالیات خودروهای لوکس

بودجه 1400 از مالیات خودروهای لوکس

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 جزيیات جلسه امروز این کمیسیون درباره اخذ مالیات از خانه‌های خالی و خودروهای لوکس را تشریح کرد و گفت:مقرر شد تا کارگروه مربوطه هر چه سریعتر تشکیل شده تا بر اساس معیار و...

TejaratNews.com/
عرضه 300 هزار میلیارد تومانی دولت / بودجه 1400 چه تاثیری بر بورس دارد؟

عرضه 300 هزار میلیارد تومانی دولت / بودجه 1400 چه تاثیری بر بورس دارد؟

بودجه سال 1400 با خوش‌بینی زیادی تدوین شده. هم خوشبینی درباره روابط دیپلماتیک و از سرگیری فروش نفت و رونق بورس و عرضه 300 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار سهام. اما عرضه این اوراق چه تاثیری بر بازار ...

TejaratNews.com/
سهم ناچیز حقوق‌بگیران ایرانی از بودجه 1400

سهم ناچیز حقوق‌بگیران ایرانی از بودجه 1400

مشخص شدن لایحه بودجه 1400 واکنش‌های متفاوتی را به دنبال داشت. بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران اعدادوارقام آورده شده در بودجه سال آتی را متناسب با شرایط فعلی اقتصاد کشور ندانستند. یکی از رقم‌های مورد ...

Bartarinha.ir/
لایحه بودجه 1400 تورم شدید به همراه دارد

لایحه بودجه 1400 تورم شدید به همراه دارد

مرکز پژوهش‌های مجلس اعلام کرد بودجه 1400 از ابعاد مختلفی دارای اشکالات اساسی است و منجر به تورم شدید در سال‌های آتی می‌شود؛ بنابراین مجلس باید کلیات آن‌را رد کند.

Bartarinha.ir/
کلنگ احداث دو مدرسه و یک سالن ورزشی به زمین زده شد کاغذسازی کاوه لوح واحد نمونه صنعتی استان مرکزی دریافت کرد خبری از سهمیه بنزین نوروزی نیست آخرین خبرها از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز آگهی‌های دیوار فروشگاه‌ها؛ بالای 190هزار کالا! آمادگی شورای عالی بورس برای کمک به تسریع تامین مالی بنگاه‌ها عرضه سهام عدالت منوط به ظرفیت بازار سرمایه است تغییر مالکیت 990 میلیون اوراق بهادار مالی فلاح: افزایش سرمایه سرخ‌آبی‌ها به تصویب مجمع فوق‌العاده رسیده است شرکت پتروشیمی غدیر درج شد مدعیان فروش نفت و دور زدن تحریم‌ها یک بشکه هم نفروختند مرغ تنظیم بازاری نداریم؛ در صف بایستید! روز پر رونق «بپیوند»/ صعود بپیوند با صف خرید ادامه یافت آخرین خبرها از عرضه اولیه پتروشیمی تبریز عرضه 46 تن زعفران در بورس کالا بدهی آمریکا تا 2051 دو برابر خواهد شد 21 میلیارد دلار وام ارزی پرداخت شد معامله 3 میلیارد برگه سهم در تالار شیشه‌ای/ فرآورده‌های نفتی در راس معاملات اقدامات نظارتی فرابورس در قبال دستکاری قیمت در نماد «واحصا» زیان سرمایه‌گذاران همه بازارها در هفته دوم اسفند/ ثبت بیشترین افت قیمت برای طلا اگر سهام برکت دارید، بخوانید (16اسفند)/ صف خرید برکت در اولین روز هفته ادامه کاهش قیمت دلار / سومین نرخ ارز صرافی ملی 99/11/16 کتاب «پرایس اکشن: بازگشت‌ها» به کتابخانه سازمان بورس رفت مصوبه مجلس برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و رتبه‌بندی معلمان امیدواری‌های آخر سالی در بازار سرمایه بورس امروز 16 اسفند ماه / افت اندک و ادامه دار شاخص کل حاشیه‌های امروز بورس 16 اسفند 99 / استقبال از پالایشی‌ها بیش از سایر نمادهای بازار دلالان بهین‌یاب شناسایی شدند/ عرضه کل محصولات زنجیره فولاد در بورس زمان، میزان و نحوه پرداخت سود سهام عدالت رشد حجم و ارزش معاملات بورس کالا اگر سهام فولاد مبارکه دارید، بخوانید(16اسفند)/ سرخ‌پوشی فولاد مبارکه کاهش 8173 واحدی شاخص بورس تهران/ ارزش معاملات دو بازار 19.7 هزار میلیارد تومان شد ارزش سهام عدالت من (16 اسفندماه) علت تعویق انتخابات سهام عدالت اعلام شد فشار حداکثری فروش در فملی/ فملی در کف قیمت روزانه معامله شد جزيیات آزادسازی 3 میلیارد دلار ارزهای بلوکه ایران ارزان‌ترین پراید کارکرده 41 میلیون تومان / قیمت انواع پراید کارکرده امروز 16 اسفند 99 "فلوله" 17 درصد سهام یک شرکت را می‌فروشد "غپونه" به بازار دوم فرابورس می آید افت 8 هزار واحدی شاخص بورس سرخ‌پوشی شستا برای پانزدهمین روز متوالی/ فشار فروش شستا را رها نمی‌کند بازنگری در سامانه بهین‌یاب/ کل محصولات زنجیره فولاد در بورس عرضه خواهد شد ارزش پالایشی یکم 16 اسفند 99 ارزش دارایکم و پالایشی یکم امروز 16 اسفند 99 نقدشوندگی سهام زیر چکش تصمیمی نادرست ارزش سهام عدالت و دارایکم در 16 اسفند ماه 99 سود 200درصدی دلالان میوه! بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ فرار حقیقی‌ها از اپال تازه وارد رشد قیمت نفت در آخرین روز کاری هفته نمای پایانی بورس امروز/ ریزش بازار تمامی ندارد

در حال بارگیری...