رونمایی اژه ای از رابین هود ایرانی / متهم: به...

رونمایی اژه ای از رابین هود ایرانی / متهم: به...

در حین سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد، رسیدگی و اتخاذ تدابیر درباره یک پرونده مهم...

در راستای سیاست‌های اتخاذ شده از سوی ريیس دستگاه قضا در دوره جدید ناظر بر رسیدگی‌های متقن، سریع و تخصصی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی و همچنین رسیدگی به پرونده‌های کثیرالشاکی در نهایت سرعت و دقت و لحاظ موازین قانونی در جهت احقاق حق هر چه سریعتر مالباختگان، در جریان سفر حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای به استان کهگیلویه و بویراحمد، رسیدگی و اتخاذ تدابیر پیرامون یک پرونده‌ مهم با محوریت جرايم اقتصادی و فساد اداری و همچنین یک پرونده کثیرالشاکی در این استان، در دستور کار ريیس عدلیه قرار گرفت.

در پرونده‌ ناظر بر جرايم اقتصادی و فساد اداری، فعالیت شبکه مجرمانه جعل اسناد رسمی و نقل‌وانتقال اراضی دولتی کشف شد.

در قبال این پرونده که در دادسرای مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد در حال رسیدگی است،  تاکنون تعدادی از اسناد مجعول رسمی کشف و تعداد  102 قطعه زمین ثبتی تحت مالکیت دولت (انتقال من‌ غیرحق) شناسایی شده و رشوه پرداختی به مستخدمان دولتی نیز کشف شده است.

اژه‌ای (ريیس قوه قضايیه) در جریان بررسی و مطالعه ضمنی این پرونده، ضمن حضور در جلسه بازپرسی آن، به طرح سوالات تخصصی از بازپرس پرونده پرداخت و در ادامه با رویکردی آسیب‌شناسانه سوالاتی را از متهمین پرونده مطرح کرد.​

یکی از متهمین این پرونده که پیش‌تر به شغل مکانیکی اشتغال داشت در پاسخ به سوالات ريیس قوه قضايیه گفت که در اثر طمع، به شبکه جعل اسناد زمین پیوستم و چندین شماره حساب را به سرشبکه ارايه کردم و در مجموع 15 میلیارد تومان به حساب‌هایم واریز شد.

ريیس دستگاه قضا از این متهم پرسید که آیا همسر شما از اقدامات‌تان در شبکه جعل اسناد زمین آگاه بود؟ آیا به شما گوشزد نکرد که ورود این حجم از پول زیاد به زندگی‌تان، چه منشایی دارد؟

متهم در پاسخ به این سوالات ريیس عدلیه گفت که همسرم را در جریان جزییات اتهاماتم گذاشته‌ام.

در اینجا با درخواست ريیس قوه قضايیه، متهم در همان جلسه بازپرسی با همسرش تماس گرفت؛ در مکالمه میان ريیس قوه قضايیه و همسر متهم پرونده، مشارالیها در ابتدا منکر آگاهی از اتهامات همسرش شد، اما وقتی متوجه شد که همسرش در حضور قاضی‌القضات، به اقداماتش در شبکه جعل اسناد زمین، اقرار کرده است، اعلام کرد که فقط می‌دانم که همسرم از کار مکانیکی به کار خرید و فروش زمین، تغییر شغل داده و چندی پیش نیز به مدت سه ماه به خاطر پرونده دیگری بازداشت شده است.

در ادامه، یکی دیگر از متهمین این پرونده‌ جعل اسناد زمین، در پاسخ به سوالات قاضی‌القضات گفت که توانایی ردمال را دارد و می‌تواند پول زمینه‌هایی را که پیش‌تر با اسناد جعلی به فروش رسانده‌، به خریدار به قیمت روز بپردازد.

در اینجا قاضی‌القضات خطاب به این متهم گفت که با توجه به سابقه شما در جعل اسناد زمین و موارد اتهامی‌تان، فعلا آزاد نخواهید شد و چنانچه اموالی دارید می‌توانید فهرست آنها را با وکالت دادن به وکیل‌تان برای فروش، ارايه دهید.

در ادامه، یکی دیگر از متهمین پرونده که ريیس پیشین یک اداره بود در پاسخ به سيوالات قاضی‌القضات گفت که با حساب‌های فرد دیگری از پیمانکاران پول دریافت می‌کردم و آنها را خرج اداره می‌کردم.

البته در ادامه با سوالات تخصصی قاضی‌القضات از این متهم مشخص شد که ادعای او مبنی بر دریافت پول از پیمانکاران برای تجهیز اداره، منطبق با حقیقت نیست.

بخشی از این صحبت‌های اژه‎‌ای با یک کلاهبردار بدین شرح است:

متهم: زمین دولتی را می‌فروختم و به مردم کمک می‌کردم!

ريیس قوه قضاییه: یعنی با زمین‌های مردم و دولت به دیگران کمک می‌کردید؟!

متهم: اشتباه کردم.

ريیس قوه قضاییه: این اسمش اشتباه نیست.

ريیس قوه قضاییه: اموالی دارید که بفروشید و پول را پس بدهید؟

متهم: بروم بیرون 

ريیس قوه قضاییه: این گونه افراد نباید از زندان آزاد شوند، خودت بیرون نمی‌روی، خیالت راحت باشد. هر کاری می‌خواهی بکنی، وکیل بگیر وکیل انجام دهد.

جزيیات بیشتر و دقیق از این جلسه قضایی را در ویديوی منتشر شده در این گزارش مشاهده کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد