ماجرای جریمه مشاوران املاک چیست؟

ماجرای جریمه مشاوران املاک چیست؟

مسکنبا ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن نظارت ها بر روند فعالیت مشاوران املاک متخلف تشدید شده به طوری که تا به امروز 110 هزار مشاور املاک جریمه شده اند.

به گزارش خبرآنلاین ؛در حالی که به آستانه فصل نقل و انتقالات مسکن نزدیک می شویم و در این ایام بسیاری از مستاجران همچنان از روند فعالیت مشاوران املاک ناراحت هستند و بسیاری از آنها از افزایش قیمت های که مشاوران املاک در مناطق می دهند گلایه مند هستند این در حالی است که امسال در قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره برای این مشاوران املاک جریمه های سنگینی در نظر گرفته شده است. همچنین رتبه‌بندی مشاوران املاک بر اساس میزان رضایتمندی مشتریان در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان در خبری نوشت:در همین رابطه فرشید ایلاتی کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن برای مشاوران املاک و تشدید نظارت بر فعالیت آنها طرح های بسیار خوبی در دستورکار دارد گفت: در ثبت قرارداد اجاره‌بها مسکن پیش‌بینی شده که الزامات و سقف‌های تعیین شده توسط دولت رعایت شود.

وی ادامه داد: در صورتی که یک مشاور املاک قراردادی را خارج از سقف‌های تعیین شده به اصرار مالک یا هر دلیل دیگری تنظیم کند، مالک و مشاور املاک هر دو جریمه می شوند.

ایلاتی با بیان اینکه طبق قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن مستاجر تا 5 سال امکان اعاده دادرسی دارد و به ازای مبلغ غیرقانونی دریافت شده از مستاجر به قیمت روز از مالک دریافت می‌شود گفت: طبق این قانون مالک تا 10 برابر مبلغ اضافه دریافت شده، جریمه خواهد شد.

این کارشناس سیاست گذاری مسکن گفت: در صورت تخلف، مشاور املاک بار اول تذکر می‌گیرد، بار دوم 6ماه پروانه کسب مشاور تعلیق می‌شود ، برای سومین بار، مجوز کسب یک سال تعلیق می‌شود و مرتبه چهارم مجوز کسب مشاور املاک لغو خواهد شد.

براساس این گزارش روز گذشته در جلسه شورای عالی مسکن مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: ساماندهی و مدیریت سکوهای انتشار آگهی املاک مسکونی، تشکیل دبیرخانه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات در 31 استان، راه اندازی گشت مشترک ساماندهی مشاورین املاک و بازرسی از 110 هزار مشاور املاک از مهم ترین اقداماتی است که در طی یک سال گذشته انجام شده است.

217

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد