تامین مالی 87 میلیارد تومانی توسط سامانه "کارن"

تامین مالی 87 میلیارد تومانی توسط سامانه "کارن"

مدیرعامل سامانه تامین مالی

به گزارش بورس نیوز، علی عمیدی مدیرعامل سامانه تامین مالی "کارن" در نشست خبری عرضه درباره تامین مالی جمعی اظهار کرد: تامین مالی جمعی مدل نوظهوری بوده که طی 5،6 سال گذشته به دوران اوج خود رسیده است.

وی افزود: ما در سکوی تامین مالی و سرمایه‌گذاری کارن طرح‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاران ارايه شده و برای هر پروژه تا 10 میلیارد تومان امکان جذب سرمایه داریم.

مدیرعامل سامانه تامین مالی "کارن" گفت: مدل مشارکت در درآمد و مشارکت در سهام دو مدلی محسوب می‌شوند که می‌توان از آن‌ها برای جذب سرمایه از سرمایه‌گذاران در طرح‌ها و پروژه‌های دانش‌بنیان بهره برد.

عمیدی با بیان اینکه یکی از شرکت‌های دانش بنیان در اصفهان که در حوزه تجهیزات پزشکی فعالیت دارد انتخاب شده است، بیان کرد: این شرکت برای تولید دستگاه رادیولوژی سقفی نیاز به یک میلیارد و 370 میلیون تومان سرمایه دارد که 10 درصد آن راخود شرکت متقبل می‌شود.

وی با بیان اینکه 50 درصد از سود حاصل از فروش به سرمایه‌گذاران اختصاص می‌یابد خاطرنشان کرد: سود پیش‌بینی شده برای 4 ماه فعالیت و 21 درصد در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل سامانه تامین مالی "کارن" تصریح کرد: در این طرح تضمینی وجود ندارد، اما سهامداران شرکت تضمین داده اند که طرح اجرایی می‌شود و به نظر سرمایه گذاری است که می‌تواند در مدت 4 ماه شیرینی خوبی به سهامداران بدهد.

عمیدی با تاکید بر اینکه طی دو سال گذشته 87 میلیارد تومان تامین مالی انجام داده است گفت: 1300 طرح بررسی شده و موضوع ارزش گذاری از دغدغه‌ای کار ما محسوب می‌شود.

وی اظهار کرد: از سوی شرکت نظارت بر روی کار صورت می‌گیرد که مبالغ کجا هزینه می‌شود و تمام پرداخت‌ها با شرکت است و در صورت خارج شدن پروژه از مسیر آن را به مسیر برمی گردانیم.

مدیرعامل سامانه تامین مالی "کارن" تاکید کرد: همچنین معاملات ثانویه تعریف شده تا افرادی که اوراق مشارکت دارند بتوانند در فضایی این اوراق را خرید و فروش کنند که در باره آن توسط فرابورس اطلاع رسانی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

استفاده از بستر تامین مالی جمعی برای نخستین بار

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد