از «برنامه توسعه جغرافیایی بورس» تا «کاهش زمان شرکت در فرآیند افزایش سرمایه»

از «برنامه توسعه جغرافیایی بورس» تا «کاهش زمان شرکت در فرآیند افزایش سرمایه»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هفتمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در هفتمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

7 خرداد 1384، برنامه توسعه جغرافیایی بورس اوراق بهادار تا پایان مردادماه امسال به پایان می رسد و تالارهای مبادلات سهام در سراسر ایران در دسترس شهروندان قرار می گیرند. حسین عبده تبریزی، دبیرکل بورس اوراق بهادار با اعلام این مطلب در آیین گشایش تالار کیش گفت: تالار کیش فعلا از نظر نوع فعالیت مثل سایر تالارهاست و فقط با یک تابلوی ریالی به کار می پردازد، اما امیدواریم با تصویب آیین نامه سرمایه گذاری خارجی در سبد سهام در هیات دولت، امکان ایجاد تابلوی ارزی هم در این تالار فراهم آید.

7 خرداد 1385، صالح آبادی ريیس سازمان بورس شد. علی صالح آبادی نامه های رسمی خود را با عنوان ريیس هیات سازمان بورس و اوراق بهادار امضا کرد. او به عنوان جوان ترین دبیرکل تاریخ بورس تهران، روز گذشته حکم ریاست سازمان جدید بورس اوراق بهادار را از شورای بورس دریافت کرد.

7 خرداد 1386، شورای نگهبان معامله اوراق قرضه را مغایر با موازین شرع دانست.

7 خرداد 1390، موافقت اصولی تاسیس نخستین صندوق سرمایه‌گذاری نیکوکاری صادر شد. همچنین رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه‌اندازی رسمی بازار پایه در فرابورس و آغاز فعالیت آن در آینده نزدیک خبر داد.

7 خرداد 1392، 8 شرکت اخراجی از فهرست نمادهای بازار بورس اوراق بهادار از امروز در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج نام شدند. شرکت‌های ساختمانی اصفهان، سولیران، تولید سموم علف‌کش، مجتمع صنعتی آرتاویل تایر، گاز لوله، ایرانیت، آذریت و نيوپان 22 بهمن به ترتیب به عنوان یکصدوسی‌و‌سومین نماد تا یکصدوچهلمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های بازار پایه فرابورس درج نام شدند.

7 خرداد 1393، سازمان خصوصی سازی اعلام کرد : بلوک 17 درصدی سهام شرکت پالایش نفت بندرعباس روز دوم تیرماه در بورس اوراق بهادار واگذار خواهد شد.

7 خرداد 1396، یوسف ملک‌محمدی سرپرست تیم ملی تکواندو، علیرضا نصر آزادانی مربی این تیم و همچنین مهدی بی‌باک سرمربی و سجاد مردانی کاپیتان تیم ملی تکواندو ایران عضوی از خانواده سهام‌داران شرکت فرابورس ایران شدند.

7 خرداد 1397، سرپرست مدیریت نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس و اوراق بهادار، از حذف نام شرکت لیزینگ امید از فهرست شرکت های بورسی خبر داد.

7 خرداد 1398، در جلسه اخیر هیات عالی واگذاری که به ریاست وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد، عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت های بزرگ بورسی به تصویب رسید و مقرر شد باقیمانده سهام دولت در شرکت های بزرگ بورسی به صورت بلوکی و یکجا مطابق مقررات به عموم متقاضیان واگذار شود.

7 خرداد 1402، وحید روشن قلب مدیر نظارت بر بازار اولیه سازمان بورس: فرآیند شرکت در افزایش سرمایه‌ها به 2 الی 3 دقیقه کاهش یافته است.

منبع: سنا و روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری

  • بورس در گذر زمان هر روز ساعت 7 صبح منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد