همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته / تغییر رتبه...

همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته / تغییر رتبه...

در جشن گرامیداشت معلمان در زنجان، علی فرهادی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و تصریح کرد: این سند مانند یک...

علی فرهادی (معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش) در این مراسم با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسایل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از 400 هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است. فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از 900 هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند. وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند. معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.

علی فرهادی روز دوشنبه در آیین گرامیداشت مقام معلم در زنجان به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: این سند نسخه شفا بخش آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته اتفاق‌های خوبی در راستای حل مسایل و مشکلات استان‌ها رقم خورده است، اظهار کرد: از شهریور ماه سال گذشته تاکنون علاوه بر حقوق، بیش از 400 هزار میلیارد ریال به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده و این نشان دهنده توجه دولت سیزدهم به دستگاه تعلیم و تربیت است.   

فرهادی به اجرای طرح رتبه بندی معلمان اشاره کرد و افزود: دولت سیزدهم بیش از 900 هزار معلم را رتبه بندی کرد و جامعه فرهنگیان از مزایای آن برخوردار شدند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این مطلب که معلم کارمند نیست، گفت: معلمان هر ساله نه یک پروژه جدید بلکه به تعداد دانش آموزان سر کلاس پروژه جدید دارند و باید به تعداد این پروژه‌ها فرایندها و طرح‌های جدید را طراحی کنند.             

معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: معلم در مدرسه زندگی همه جانبه را به دانش آموزان می‌آموزد و فرآیند آموزش و آموختن منحصر به دانش نیست.

به گفته معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته طی یک دوره سه‌ساله انجام می‌شود.             

یکی از دغدغه‌های مهم این روزهای معلمان و فرهنگیان بازنشسته، موضوع همسان سازی حقوق آنهاست. این موضوع که مدت‌هاست به محل بحث بین معلمان و وزارت آموزش و پرورش تبدیل شده، همچنان به نتیجه قطعی نرسیده و کشمکش‌ها بر سر آن ادامه دارد.

در جدیدترین اظهارنظر در مورد همسان سازی حقوق فرهنگیان بازنشسته و معلمان، معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرده این موضوع در برنامه هفتم توسعه بررسی شده است. قاسم احمدی در واکنش به انتقاد یکی از بازنشستگان فرهنگی در مورد وضعیت همسان سازی حقوق گفت: «در برنامه هفتم توسعه همسان سازی حقوق فرهنگیان و بازنشستگان باید طی یک دوره سه‌ساله انجام شود؛ در سال اول 40 درصد، در سال دوم 30 درصد و به همین شکل در سال سوم.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد