نقش مهم رسانه در بورس / اصلاح چند هزار میلیاردی...

نقش مهم رسانه در بورس / اصلاح چند هزار میلیاردی...

پنجمین جشنواره ملی بورس و رسانه با حضور مجید عشقی، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار، اعضای هيیت مدیره، مدیران ارکان،...

عشقی ريیس سازمان بورس در اختتامیه جشنواره بورس و رسانه گفت: با توجه به مشارکتی که اصحاب رسانه با ارسال 1100 اثر داشتند، نشان می دهد که استقبال خوبی ازجشنواره شده است.
وی افزود: بازار سرمایه در چند سال گذشته از نظر کمی و کیفی تغییرات محسوسی داشته است و آن هم حضور گسترده مردم از سال 98 به بورس است. به همین دلیل باید محتوای بورسی نیز مطابق با این تغییر حرکت کند. ما در بازار سرمایه همواره رسانه ها را ضلع مهمی برای بازار می دانیم. چه رسانه های رسمی و چه مجازی، تاثیر به سزایی می توانند بر بازار سرمایه داشته باشند و نقش مهمی در این زمینه دارند. رسانه قادر است با یک گزارش کوچک از اتفاقی اشتباه جلوگیری کند و در این زمینه کمک کننده بازار سرمایه باشد.
ريیس سازمان بورس خاطرنشان کرد: گزارش هایی که در فضای رسانه ای توسط خبرگزاری ها منتشر می شود، توسط ناشران رصد شده و مورد استفاده قرار می گیرد. بنابراین اهرم مهمی برای رشد بازار سرمایه به حساب می آید‌.
عشقی در ادامه گفت: برای اینکه رسانه در زمینه بازار سرمایه موثر باشد بسیار اهمیت دارد که در این زمینه خبرنگاران دارای دانش تخصصی باشند که بر همین اساس نیز عمل شده است و با برگزاری کلاس های آموزشی دانش بورسی افزایش پیدا کرده است.
ريیس سازمان بورس تاکید کرد: یکی از بحث های مهم در بازار سرمایه، بحث حاکمیت شرکتی است که اگر خبرنگار دانش کافی را داشته باشد و در این زمینه فعالیت کند، باعث می شود رسانه کمک بزرگی برای ناشران بورسی باشد. همچنین شرکتی دیگر نمی تواند بر خلاف سود سهامداران فعالیت کند. اصلاح چند هزار میلیاردی را ما به واسطه گزارش های بورسی شاهد بودیم که این اتفاق بسیار پسندیده است و امیدواریم بیشتر شاهد امثال آن باشیم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد