ریزش ادامه دار در بورس / بازار سراسر سرخ شد + نقشه

ریزش ادامه دار در بورس / بازار سراسر سرخ شد + نقشه

آمار معاملات امروز شنبه 6 خرداد 1403 به این شرح اعلام شد:شاخص کل بورس تهران با افت بیش از 20 هزار واحدی به سطح...

در تاریخ 6 خرداد 1403، بازار بورس تهران با ریزش سنگین در  شاخص کل روبرو شد. این موضوع سبب شد تا قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی کاهش یافته و رنگ قرمز بر روی آنها ظاهر شود. رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش سهم نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد.همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تاثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجا افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک 12 هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فارس، فولاد، فملی، شپنا، شستا، وبملت و شبندر تاثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس 6 خرداد1403
 

 

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش 4258 واحدی به 685 هزار و 513 واحدی رضایت دهد.

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای 20 هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز 71,407,306.871 میلیارد ریال، ارزش معاملات 31,900.205 میلیارد ریال و حجم معاملات 4.786 میلیارد سهم است.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، فغدیر، هرمز، زاگرس، خاور و کگهر هستند.

خبرهای مهم بورسی در 6 خرداد 1403

حسین درودیان، اقتصاددان، یکی از تبعات مهم افزایش نرخ «اخزا»، کاهش تمایل به سهامداری در بازار سرمایه است به طوری که بخشی از نهادهای مالی تحت فشار قرار گرفته و این خود به تنهایی عاملی برای آسیب زدن به بودجه دولت خواهد شد.

تسریع فرآیند تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام با افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران

حسین مدرس خیابانی، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس گفت: ایجاد اعتماد در بین سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بزرگ از جمله اقداماتی است که می‌تواند منجر به تسریع فرآیند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شود.

این اقدام به عنوان اتفاقی دو سر برد تلقی می‌شود که باعث تامین مالی پروژه‌ها و نیز سرمایه‌گذاری مردم خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد