3 عامل اصلی گرانی مسکن / قیمت خانه در 1403 نجومی...

3 عامل اصلی گرانی مسکن / قیمت خانه در 1403 نجومی...

به گفته نایب ريیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران، در قیمت آپارتمان، عوامل متعددی از جمله موقعیت مکانی ملک در مناطق...

داود بیگی نژاد به این نکته اشاره کرد که در تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران، عوامل بسیار زیادی تاثیرگذار هستند. او بیان کرد که موقعیت ساختمان و دسترسی آن به نقاط مختلف و مراکز اصلی شهر، تاثیر قابل توجهی در قیمت مسکن دارد. به طوری که اگر دسترسی واحدها به مناطق مرکز شهر و خطوط ارتباطی مترو و بی آرتی مناسب و سریع باشد، این امر زمینه ساز افزایش قیمت‌ها خواهد بود.

وی ادامه داد: برای بسیاری از خریداران متراژ واحدهای مسکونی بسیار مهم است و به طور معمول متراژهای 70 تا 85 متر پرخریدارترین متراژهای واحدهای مسکونی است که بر روی قیمت مسکن هم اثر گذار است. همچنین نقشه واحدهای مسکونی هم از دیگر عوامل کشف قیمت ها به شمار می رود.

بیگی نژاد با بیان اینکه عمر و امکانات داخلی آپارتمان و مشاعات از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت مسکن به شمار می رود گفت: عمر پایین ساختمان و داشتن امکانات در ساختمان ها می تواند قیمت مسکن را افزایش دهد.

نایب ريیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: نورگیر بودن آپارتمان یکی دیگر از عوامل و جذابیت هایی است که می تواند قیمت واحد مسکونی را افزایش دهد.

وی افزود: نبود آسانسور و پارکینگ می تواند قیمت مسکن را کاهش دهد همچنین آسیب پذیر بود واحد مسکونی در برابر بلایایی طبیعی می تواند از قیمت مسکن بکاهد.

بیگی نژاد تاکید کرد: نقشه و امکانات آشپزخانه و سرویس های بهداشتی در صورتی که در موقعیت مناسب واحد مسکونی قرار گرفته باشند می تواند کلید فروش بهتر واحد مسکونی باشد.

خبر مهم وزیر راه برای بازار مسکن

مهرداد بذرپاش پس از جلسه شورای عالی مسکن اظهار داشت: هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن صبح امروز برگزار شد، خود این عدد 17 معنایی دارد و اهتمام دولت و ريیس‌جمهور شهیدمان را به مسيله مسکن نشان می‌دهد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز این جلسه با ریاست آقای مخبر سرپرست محترم ریاست جمهوری برگزار شد، بیش از 2 میلیون 600 هزار واحد مسکونی هم اکنون در حال ساخت است و این هفته در 3 استان حدود 60 هزار مسکن افتتاح شده و کلید آن به مردم واگذار می‌شود.

وی افزود: در سال 1402 رکورد صدور پروانه در بافت فرسوده شکسته شد و حدود 92 هزار پروانه صادر شد و در کل دولت این عدد به 270 هزار رسیده است.

این مقام مسيول تاکید کرد: به شورای عالی مسکن استان‌ها اختیار داده شد که ظرف مدت 48 ساعت سقف اجاره‌بها در هر استان را مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه ارسال کنند تا شرایط مداخله قانونی و منظم در بازار اجاره توسط دولت دنبال شود.

بذرپاش با اشاره به تصمیمات مهم جلسه گفت: تورم نقطه‌به‌نقطه اردیبهشت ماه بخش مسکن کاهشی شده است، 100 هزار میلیارد تومان در قانون بودجه 1403 بنا شد، برای افزایش سرمایه بانک مسکن پرداخت شود که این رقم از طریق اوراق تامین خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد