این خبر می‌‎تواند زمینه‌ساز گرانی بنزین باشد

این خبر می‌‎تواند زمینه‌ساز گرانی بنزین باشد

وزیر نفت از افزایش 6 تا 7 میلیون لیتری مصرف بنزین در ایام نوروز نسبت به سال گذشته خبر داد.

برترین‌ها: جواد اوجی، وزیر نفت در حاشیه جلسه امروز هیيت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مصرف بنزین در ایام 14 روز عید، تقریبا نزدیک 6 تا 7 میلیون لیتر نسبت به سال گذشته رشد کرده است. وی افزود: قانونگذار در قانون بودجه 1403، وزارت نفت را مکلف کرده تا 95 درصد عملیات سوخت‌گیری از طریق کارت‌های سوخت شخصی افراد انجام شود و ما مکلف به اجرای این قانون هستیم. وزیر نفت یادآور شد: با اطلاع‌رسانی‌هایی که صورت خواهد گرفت بعد از پایان سفرهای نوروزی این قانون را اجرایی خواهیم کرد. وی همچنین گفت این مسيله ربطی به افزایش قیمت بنزین ندارد و ما در حال استفاده از روش‌های غیر قیمتی هستیم.

این خبر بلافاصله در فضای مجازی با واکنش‌های متفاوتی روبرو شد و مردمی که از گرانی‌ها به ستوه آمده‌اند را حسابی نگران کرد. اغلب آنان ضمن یادآوری صحبت‌های مسيولان سابق در آستانه دفعات قبلی گرانی بنزین، این اقدامات را مقدمه‌ای برای افزایش نرخ این فرآورده سوختی دانستند. این دستور باعث شد کارت سوخت در بازار حکم طلا را پیدا کند.

زمستان سال گذشته هم به طور متناوب قیمت‌هایی مثل 8 تا 12هزار تومان برای سوختگیری سوم بعد از اتمام بنزین سهمیه‌ای و آزاد در فضای مجازی مطرح شد که البته با تکذیب قاطع مسيولان دولتی روبرو گشت. حالا باید دید عاقبت نرخ بنزین که خیلی از وابستگان دولت سعی در جاانداختن افزایش نرخ آن به عنوان راه حلی برای مشکل«ناترازی بنزین» می‌دانند چه خواهد شد.

پ

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد