نگاهی تاریخی به کادیلاک فلیت وود 1976

نگاهی تاریخی به کادیلاک فلیت وود 1976

خودروهای کلاسیک در ایران از جایگاه و اهمیت ویژه ای برای ماشین بازان و کسانی که به خودروهای کلاسیک علاقه دارند...

خودروی کلاسیک کادیلاک فلیت وود مدل 1976 است. این خودرو به حق یکی از ماشین های لوکسی و حیرت انگیزی است که در بین سال های 1947 تا 1996 توسط شرکت کادیلاک آمریکا طراحی و تولید شد.نام فلیت وود در ابتدا برای 60 اتومبیلی که موفق به کسب پلاک شدند استفاده شد. کادیلاک فلیت وود در طول مدت تولید خود همیشه از دنده اتوماتیک نیز بهره برد و مجهز به موتورهای 6 و 8 سیلندر بوده است.این خودرو در مدل های مختلفی مانند کانور تیبل، کوپه و سدان نیز ساخته شد.

فلیت‌وود در سال 1977 با معرفی کادیلاک فلیت‌وود بروگام و کادیلاک فلیت‌وود لیموزین، که به‌ترتیب جایگزین فلیت‌وود سیکستی اسپیال بروگام و فلیت‌وود 75 شدند، تبدیل به بخشی جدایی‌ناپذیر از نام‌های سری کادیلاک شد. در سال 1985، فلیت وود به یک سریال جداگانه تبدیل شد.تعدادی از این خودرو در همان سالهای تولید وارد ایران شد و یکی از خودروهای تشریفاتی دربار پهوی هم بوده است.اکنون تعداد کمی از این کادیلاک در بازار خودرو نیز دیده می شود.

فلیت وود که بزرگترین خط تولید سوم کادیلاک را در اختیار داشت در بیشتر طول عمر خود  به یک لیموزین بود که از آن برای جابجایی افراد برجسته نیز استفاده می شد. فاصله بین چرخ ها در مدل دویل به 3300 میلی متر ارتقا یافت.یکی از نکاتی که گفتنش خالی از لطف نیست این است که یک حلقه یدک کش به تولیدی های سال 1971 تا 1976 نیز اضافه شد.با اضافه کردن این حلقه و فاصله بیشتر بین دو چرخ قدرت یدک کشی این خودرو را به 3200 کیلوگرم ارتقا داد که برای این خودرو با ان مشخصات وزنی ایده آل محسوب می شود.

مشخصات فنی

اگر بخواهیم موتور این خودرو را بررسی کنیم می توان گفت از بزرگترین پیشرانه جنرال موتورز بهره می برد.این پیشرانه ی 8.2 لیتری V8 بود که 205 اسب بخار قدرت تولید می کرد.

کادیلاک به کمک یک جعبه دنده 3 سرعته اتومات از طول بدنه ای معادل 6.28 متر برخوردار بوده و در کشورمان جزو خاص‌ترین اتومبیل‌های کلاسیک است. این سری که با کد شصت اسپیشیال بروگام نیز شناخته می‌شود در نمونه‌های سالم قیمتی بالغ بر 150 میلیون تومان خواهد داشت. پس از اینکه شرکت فیشر بادی شرکت بدنه فلیت‌وود را در سال 1925 خریداری کرد، بدنه‌های فلیت‌وود منحصرا برای کادیلاک محفوظ بود. تا سال 1929، جنرال موتورز سهام باقی مانده فیشر را خریداری کرد تا مالک انحصاری هر دو شرکت شود.

شرکت بدنه فلیت‌وود در فلیت‌وود، پنسیلوانیا، توسط هری اوریچ در قرن نوزدهم تاسیس شد. پس از مدل سال 1996، کادیلاک خط تولید فلیت وود را متوقف کرد زیرا جنرال موتورز به تولید خطوط سدان فول سایز در آمریکای شمالی پایان داد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد