پرفروش ترین فیلم ها در سینمای امروز / تمساح خونی...

پرفروش ترین فیلم ها در سینمای امروز / تمساح خونی...

سینماهای کشور در هفته ای که گذشت، تنها 2 روز فعالیت داشتند. از روز دوشنبه به واسطه اعلام خبر درگذشت ريیس جمهور و هیيت...

سینمای ایران، امروزه با چالش‌های متعددی روبروست. از محدودیت‌های دولتی و سانسور گرفته تا ظهور پلتفرم‌های نمایش آنلاین و مشکلات اقتصادی، صنعت سینما در تقاطع امیدها و نگرانی‌ها قرار گرفته است.

با ظهور پلتفرم‌های نمایش آنلاین مانند فیلیمو و نماوا، تماشاگرانی که پیش از این به سینما می‌رفتند، اکنون می‌توانند فیلم‌ها را در خانه خود تماشا کنند. این موضوع به کاهش فروش فیلم‌ها در سینماها و به تبع آن، مشکلات اقتصادی برای سینماگران منجر شده است.

با وجود چالش‌های متعدد، هنوز هم امیدهایی برای آینده سینمای ایران وجود دارد. نسل جدیدی از فیلم سازان خلاق و جسور در حال ظهور هستند که با وجود محدودیت‌ها، تلاش می‌کنند تا آثاری در سطح جهانی خلق کنند.

سینمای ایران در شرایطی بحرانی قرار دارد، اما هنوز هم می‌توان به آینده آن امیدوار بود. با رفع چالش‌های موجود و استفاده از فرصت‌های جدید، سینمای ایران می‌تواند دوباره به دوران طلایی خود بازگردد و جایگاه خود را در میان برترین‌های جهان بازیابد.

از جمله این چالش ها، کاهش درآمد سینماها در پی حوادث و اتفاقات حاکی بر جامعه  است. 

روز یکشنبه (31 اردیبهشت ماه) در پی شهادت سید ابراهیم ريیسی و هیات همراه، سینماهای سراسر کشور تعطیل شدند و نمایش تمامی فیلم‌ها و تياترهای کمدی و غیرکمدی نیز کنسل ‌شد. همچنین مبلغ بلیت‌های کنسل شده به حساب کاربری سینماتیکت مخاطبان اضافه شد.

این امر قطعا تاثیر چشمگیری بر میزان فروش فیلم های در حال اکران داشت. 

محمد رضا صابری؛ سخنگوی انجمن سینماداران گفت: سینما‌ها پس از چند روز تعطیلی از امروز شنبه (5 خرداد ماه)، فعالیت خود را از سر می گیرند. به زودی امکان خرید و رزرو بلیت از طریق همه مجموعه‌های سینما‌ها برقرار می‌شود. این تعطیلی غیر منتظره همچنین تاثیر قابل توجهی در اکران فیلم های جدید داشت.

صابری در همین باره افزود: قرار بود دو فیلم «تگزاس 3» به کارگردانی مسعود اطیابی و «قلهک» به کارگردانی مصطفی شایسته نمایش داده شود که طبق زمانبندی درج شده در سکو‌های فروش اینترنتی بلیت، پیش‌بینی می‌شود نمایش این دو فیلم از چهارشنبه نهم خرداد در سینما‌های کشور آغاز شود.

نکته حايز اهمیت این است که فیلم‌های سینمایی جدید یک به یک روی پرده می آیند و این در حالی است که فیلم‌های در حال اکران به آرامی مخاطبان خود را از دست می‌دهند و این مسيله درآمد حاصل از صنعت فیلمسازی را دچار چالش هایی کرده است.

سینماهای ایران در ماه اردیبهشت، 180 میلیارد تومان فروش داشتند و 3 میلیون و 380 هزار نفر در این یک ماه برای تماشای فیلم‌ها در سینما بلیت خریده‌اند.

در جدول زیر می توان آمار فروش فیلم های در حال اکران در ماه گذشته (اردیبهشت ماه) و همچنین پرفروش ترین فیلم ها را مشاهده کرد.

نام فیلم مدت اکران مجموع فروش
تمساح خونی 3 ماه پیش 146/809/954/500 تومان
مست عشق 1 ماه پیش 86/746/235/000 تومان
سال گربه 2 ماه پیش 48/763/544/500 تومان
بی بدن 2 ماه پیش 41/017/312/000 تومان
آسمان غرب 2 ماه پیش 8/198/197/500 تومان
آپاراتچی 2 ماه پیش 5/601/619/500 تومان

در اواسط اردیبهشت ماه، «مست عشق» در حالی شیب پرشتابی برای فروش بالا در گیشه سینما گرفت که پیش‌بینی‌ها حاکی از زدن سقف 200 میلیارد فروش برای این فیلم سینمایی بود.

همان طور که در جدول مشاهده می کنید، تاکنون «تمساح خونی» با فروشی بیش از 140 میلیارد تومان، «مست عشق» با فروشی بیش از 85 میلیارد تومان و همچنین «سال گربه» با فروشی بیش از 48 میلیارد تومانی خود در صدر جدول قرار گرفته اند و فیلم «بی بدن» با فروشی بیش از 40 میلیاردی خود، در چهارمین جایگاه قرار دارد.

در روزهای آغازین اکران فیلم (مست عشق)، این فیلم با سرعت باورنکردنی از فیلم (تمساح خونی) پیشی گرفت اما مجدد فیلم (تمساح خونی) از فیلم (مست عشق) جلو زد و خود را صدرنشین جدول کرد.

نکته حايز اهمیت این است که «تمساح خونی» در عین پر فروش بودن، شاید یکی از کم خرج‌ترین آثار سینمایی در مقایسه با سایر فیلم‌های حاضر محسوب شود. علی رغم تصورات، فیلم جواد عزتی باتوجه به عدم تنوع لوکیشن خارجی و بازیگرانی که سابقه رفاقت با او را داشته‌اند، اثری کم هزینه بنظر می‌رسد.

این در حالی است که «مست عشق» به دلیل سبک تاریخی خود و «بی بدن» بخاطر پژوهش دقیق و تنوع در لوکیشن، احتمالا آثاری پر هزینه محسوب می‌شوند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد