آغاز نزولی در بورس / وضعیت نمادهای بورسی در...

آغاز نزولی در بورس / وضعیت نمادهای بورسی در...

آمار معاملات امروز شنبه 5 خرداد1403 به این شرح اعلاعم شد. شاخص کل بورس تهران با افت بیش از 16 هزار واحدی به سطح...

در تاریخ 5 خرداد 1403، بازار بورس تهران با افت مجدد در  شاخص کل روبرو شد. این موضوع سبب شد تا قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی کاهش یافته و رنگ قرمز بر روی آنها ظاهر شود. رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش سهم نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است. این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد.همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تاثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجا افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک 5 هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، شپنا، فارس، شستا، شبندر و وغدیر تاثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس 5 خرداد1403
 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش 4302 واحدی به 689 هزار و 655 واحدی رضایت دهد.

 

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای 16 هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز 72,090,510.572 میلیارد ریال، ارزش معاملات 48,796.453 میلیارد ریال و حجم معاملات 6.837 میلیارد سهم است.

 

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، زاگرس، وسپهر، ارفع، مارون و خاور هستند.

خبرهای مهم بورسی در 5 خرداد 1403

صندوق تثبیت بازار سرمایه به استناد ماده (28) قانون رفع موانع تولید رقابت‌پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال 1394 به عنوان سوپاپ اطمینانی برای حمایت از بازار در مواقع بحرانی تاسیس شد.

ارزش سهام خریداری شده توسط صندوق تثبیت بازار سرمایه در سال 1402 رقمی معادل 17 هزار و 700 میلیارد تومان بوده است.

در مجموع خالص خرید صندوق تثبیت در سال 1402 معادل 6 هزار و 463 میلیارد تومان بوده که گواه بر پر رنگ بودن نقش این صندوق به عنوان خریدار بوده است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد