خانه در 1403 گران می شود اما به یک شرط / بازار...

خانه در 1403 گران می شود اما به یک شرط / بازار...

نایب ريیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: در قیمت آپارتمان، عوامل متعددی از جمله موقعیت جغرافیایی ملک در...

داود بیگی نژاد نایب ريیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران با بیان اینکه عوامل بسیار زیادی بر تعیین قیمت مسکن در مناطق مختلف تهران اثر دارد، ادعا کرد: مکان قرارگیری ساختمان و دسترسی آن به نقاط مختلف و مراکز اصلی شهر تاثیر قابل توجهی در تعیین قیمت مسکن دارد. اگر دسترسی واحدها به مناطق مرکزی شهر و خطوط ارتباطی مترو و بی‌آرتی مناسب و سریع باشد، ممکن است این موضوع زمینه‌ساز افزایش قیمت‌ها باشد.

وی ادامه داد: برای بسیاری از خریداران متراژ واحدهای مسکونی بسیار مهم است و به طور معمول متراژهای 70تا 85متر پر خریدارترین متراژهای واحدهای مسکونی است که بر روی قیمت مسکن هم اثر گذار است. همچنین نقشه واحدهای مسکونی هم از دیگر عوامل کشف قیمت ها به شمار می رود.

بیگی نژاد با بیان اینکه عمر و امکانات داخلی آپارتمان و مشاعات از دیگر عوامل اثر گذار بر قیمت مسکن به شمار می رود گفت:عمر پایین ساختمان و داشتن امکانات در ساختمان ها می تواند قیمت مسکن را افزایش دهد.

نایب ريیس اول اتحادیه مشاوران املاک تهران بیان کرد: نورگیر بودن آپارتمان یکی دیگر از عوامل و جذابیت هایی است که می تواند قیمت واحد مسکونی را افزایش دهد.

وی افزود: نبود آسانسور و پارکینگ می تواند قیمت مسکن را کاهش دهد همچنین آسیب پذیر بود واحد مسکونی در برابر بلایایی طبیعی می تواند از قیمت مسکن بکاهد.

بیگی نژاد تاکید کرد:نقشه و امکانات آشپزخانه و سرویس های بهداشتی در صورتی که در موقعیت مناسب واحد مسکونی قرار گرفته باشند می تواند کلید فروش بهتر واحد مسکونی باشد.

با چند میلیارد تومان می‌توان در «همدان» صاحب‌خانه شد؟

اگر می‌خواهید از قیمت مسکن در شهر همدان مطلع شوید این گزارش را از دست ندهید.

آپارتمانی نوساز با متراژ 110 متر در محله قاسم آباد مدنی به قیمت یک میلیارد و 700 میلیون تومان فروخته می‌شود.

امروز چهارم خرداد 1403، در یک آگهی، واحدی با متراژ 110 متر و ساخت سال 1389 به قیمت سه میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

آپارتمان دیگری در محله کوی رضا با 27 سال سن و متراژ 75 متر یک میلیارد و 500 میلیون تومان قیمت خورده است.

در محله پاسداران همدان، واحدی 77 متری ساخت سال 1393 به قیمت دو میلیارد و 960 میلیون تومان معامله می‌شود.

آپارتمان نوساز دیگری با متراژ 105 متر در همدان، 6 میلیارد و 550 میلیون تومان قیمت دارد.

در شهرک بهشتی همدان، یک واحد نوساز 100 متری با دو اتاق خواب سه میلیارد و 800 میلیون تومان ارزش دارد.

با بودجه‌ای بالغ‌بر 6 میلیارد تومان می‌توان در محله مهدیه صاحب آپارتمانی نوساز با متراژ 99 متر شد.

توجه داشته‌باشید این ارقام براساس واحدهایی است که در تهران به فروش گذاشته شده و قطعا به طور دقیق قیمت مسکن در محله‌های یاد شده را تبیین نمی‌کند. قیمت مسکن در هرمنطقه مطابق با سن بنا، امکانات واحد، کوچه و خیابان، شرایط مالک و فروشنده و... متفاوت خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد