نقشه های عجیب مجلس برای کارگران / تابستان 1403...

نقشه های عجیب مجلس برای کارگران / تابستان 1403...

علی بابایی کارنامی گفت: در مجلس یازدهم ما تعداد 178 عضو در فراکسیون کارگری مجلس داشتیم. امسال با این ادغام قطعا بالای...

علی بابایی کارنامی، ريیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم، اعلام کرد که فراکسیون کارگری ادغام شده و تجمیع شده است.

وی با بیان اینکه در مجلس جدید از تعدد فراکسیون‌ها جلوگیری شده است، گفت: مجلس دوازدهم تصمیم گرفته است که تعداد فراکسیون‌های مجلس را به 19 فراکسیون کاهش دهد.

در مجلس یازدهم ما تعداد 178 عضو در فراکسیون کارگری مجلس داشتیم. امسال با این ادغام قطعا بالای 200 عضو خواهیم داشت که مزایای مختلفی برای این فراکسیون جدید و پیگیری کار بازنشستگان و کارگران خواهد داشت. 

بابایی کارنامی افزود: در تصمیم جدید فراکسیون کارگری با فراکسیون تعاون و بازنشستگان ادغام شده و یک فراکسیون واحد قدرتمند قرار است در مجلس دوازدهم با این هم افزایی داشته باشیم.

نماینده مردم ساری در مجلس دوازدهم تصریح کرد: برای این ادغام قرار است آیین نامه فراکسیون جدید تدوین شود و تا آن زمان رسما هنوز ادغامی صورت نخواهد گرفت. اما تصمیم نمایندگان بر همین ادغام استوار است. 

ريیس فراکسیون کارگری مجلس یازدهم تاکید کرد: در مجلس یازدهم ما تعداد 178 عضو در فراکسیون کارگری مجلس داشتیم. امسال با این ادغام قطعا بالای 200 عضو خواهیم داشت که مزایای مختلفی برای این فراکسیون جدید و پیگیری کار بازنشستگان و کارگران خواهد داشت.

وی افزود: رهبر انقلاب مطالبه جدی امنیت شغلی را مطرح کردند. ما فقط در این حوزه از کارفرما نباید مطالبه داشته باشیم بلکه از سیاستگذاری دولت هم باید توقع داشته باشیم.

بابایی کارنامی با اشاره به این موضوع که کاریابی‌ها در استان‌ها تعطیل شده است، اظهار کرد: ما خروجی چندانی از جلسات و همایش‌ها نمی‌گیریم بلکه از عمل و اقدام نتیجه می‌گیریم. ما توافق کردیم که فراکسیون تعاون، کارگران و بازنشستگان را ادغام کردیم که فراکسیون بزرگی شکل گرفت که امیدواریم در مجلس جدید نقش خوبی ایفا کند. اولویت ما نیز ارتقای روابط کار در ایران است و همه نمایندگان نقش جدی باید در این زمینه ایفا کنند.

وی در پایان از فعالان کارگری بابت پیگیری‌های ایشان از سه جانبه گرایی تشکر کرد.و با اشاره به اینکه روز پنجم خردادماه شروع کار بحث ادغام این فراکسیون بوده است، گفت: با این اتفاق همگرایی و انگیزه کار در فراکسیون کارگری مجلس بیشتر خواهد شد. نمایندگان مجلس ما اغلب وقت کافی برای شرکت در همه کمیسیون‌ها و صحن علنی و جلسات فراکسیونی را باوجود امور جاریه و کارهای حوزه انتخابیه ندارند. اما با ادغام سه فراکسیون مرتبط در یک فراکسیون، بهره‌وری کار بالا می‌رود؛ با این حال شاکله و پایه کار براساس همان مناسبات فراکسیون کارگری خواهد بود. چون موضوعات مورد بحث فراکسیون کارگری عملا پوشش دهنده حوزه بازنشستگان و تعاونی‌های کشور نیز خواهد بود.

اجرای طرح مسکن کارگری

همچنین حامد ویس کرمی (معاون امور تعاون وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی) با اشاره به موضوع تعاونی‌های مسکن کارگری و اجرای طرح مسکن کارگری در دولت سیزدهم، از تغییر نهاد متصدی این بخش خبر داد.

ویس کرمی اظهار کرد: با تصمیم وزیر کار، از ابتدای سال جاری تصدی امور تعاونی‌های مسکن کارگری و پیگیری اجرای طرح مسکن کارگری از معاونت امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به معاونت فرهنگی و اجتماعی این وزارتخانه محول شده و از این پس این معاونت پاسخگوی مسيولیت پیگیری اجرای این طرح است.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد