مسکن ملی جان دوباره گرفت / چشم جنوبی ها روشن شد

مسکن ملی جان دوباره گرفت / چشم جنوبی ها روشن شد

در هماهنگی با هفته دولت، معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان اعلام کرد که حدود یک هزار واحد از طرح...

در یک گفت‌وگو رسانه‌ای، میثم آذرسا در شامگاه یکشنبه اعلام کرد که پس از بازدید از طرح‌های مسکن مهر و نهضت ملی مسکن، مشکلات اجرایی مربوط به این طرح‌ها توسط دستگاه‌های خدماتی احصا و برنامه‌ریزی شده و تدابیر لازم برای رفع آن‌ها انجام شده است.

وی افزود: طرح‌های یک هزار و 680 واحدی برای جابه‌جایی منازل در پهنه خطر منبع آب اهواز، 2 هزار واحدی مسکن مهر کارکنان نفت، 2 هزار و 80 واحدی بنیاد مسکن و پروژه‌های نهضت ملی مسکن در اکباتان اکنون توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست اجرا است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان گفت: دستگاه‌های خدمات رسان از جمله آب و فاضلاب، توزیع نیروی برق، شهرداری و شرکت گاز باید زیرساخت‌های لازم را انجام دهند تا واحدهای مسکونی هر چه سریع‌تر تحویل متقاضیان شود.

وی افزود: به منظور هماهنگی بهتر، جلسه‌های مشترکی با حضور مدیران بانک مسکن استان، بنیاد مسکن، اداره کل راه و شهرسازی، شرکت‌های خدمات‌رسان از جمله شرکت آب و فاضلاب اهواز، توزیع نیروی برق، شرکت گاز استان و شهرداری برگزار می‌شود تا کارهای لازم برای تکمیل و افتتاح بخش قابل توجهی از این واحدها تا پایان سال جاری انجام شود.

آذرسا گفت: بی‌شک فرایند تکمیل شبکه‌های زیرساخت و محوطه‌سازی واحدهای نهضت ملی مسکن با شتاب بیشتری دنبال می‌شود تا بخشی از واحدها در زمان مقرر به دست متقاضیان برسد.

مهران فاطمی با اشاره به سفر وزیر راه به یزد، گفت: فردا، عملیات اجرایی بیش از 22 هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن شروع می‌شود و 4 هزار و 412 قطعه زمین و 4 هزار و 150 واحد طرح نهضت ملی مسکن شامل مسکن تدریجی، تکمیلی، خودمالکی و بازآفرینی و روستایی هم به متقاضیان واگذار می‌شود.

استاندار یزد اعلام کرد: با حضور بذرپاش، طرح ریلی راه آهن یزد-اقلید نیز فردا به طور کامل به بهره‌برداری می‌رسد.

عقب ماندگی ها در نهضت ملی مسکن جبران شود

تراب محمدی ظهر شنبه در جلسه شورای مسکن افزود: وظیفه تمام مدیران در دستگاه‌های مختلف این است، راهی را که ريیس جمهور شهید شروع کرده، با قوت ادامه دهند و تا آخرین لحظه به خصوص در حوزه نهضت ملی مسکن کارها را پیش ببرند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی به جبران عقب ماندگی‌ها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه در حوزه نهضت ملی مسکن آذربایجان شرقی عقب ماندگی وجود دارد، باید این وضعیت جبران و به ویژه مسکن قشر محروم تامین شود.

محمدی، کنترل نرخ اجاره بها را ضروری دانست و گفت: در خصوص کنترل اجاره بها باید تدابیری اندیشیده شود تا نرخ آن مدیریت شود و به صورت لجام گسیخته افزایش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: اتحادیه املاک، شهرداری‌ها و ادارات کل صمت و تعزیرات حکومتی با برگزاری جلسات مشترک در خصوص نرخ اجاره بها کار کارشناسی جدی انجام دهند.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی ادامه داد: مستاجران جزو اقشار آسیب پذیر جامعه هستند و به هر نحوی نتوانسته‌اند صاحب مسکن شوند، باید مورد حمایت قرار گیرند.

محمدی با تسلیت شهادت دکتر سید ابراهیم ريیسی و شهدای خدمت افزود: طبق فرمایشات رهبر معظم انقلاب، خلايی در مدیریت کلان کشور به وجود نخواهد آمد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد: کشور مستحکم است و در سایه تدابیر رهبر انقلاب و همچنین وحدت و انسجام مردم مشکلی در اداره کشور پیش نمی‌آید.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی نیز گفت: در نهضت ملی مسکن برنامه‌ها در استان در حال انجام است.

جبارعلی ذاکری گفت: با وجود حادثه ناگواری که روی داده، مسولیت ما سنگین‌تر شده است و باید با تلاش مدیران، قول ريیس جمهور شهید و استاندار شهید به مردم عملی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی اظهار کرد: در یک ماه آینده حرکت‌هایی در راستای تحویل زمین برای جوانی جمعیت و همچنین مسکن روستایی انجام و عملیاتی خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد