ریزش تولید در صنف طلا / آرامش به بازار برگشت؟

ریزش تولید در صنف طلا / آرامش به بازار برگشت؟

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گزارش داد: متاسفانه شرایط نامناسب حاکم بر اصناف، به خصوص صنف طلا و جواهر، سبب شده است...

نادر بذرافشان، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، در خصوص آخرین وضعیت بازار طلا و اقدام به تعطیلی برخی واحدهای طلافروشی پس از اجرای سامانه جامع تجارت، اظهار داشت: پس از برگزاری جلسات متعدد با ارگان‌ها و مسيولان ذی‌ربط و انجام اصلاحات در حوزه سامانه جامع تجارت، بازار طلا از اواسط هفته گذشته به طور کامل بازگشایی شده است.این موضوع نشان می‌دهد که با تعامل و همکاری بین فعالان بازار طلا و مسيولان مربوطه، مشکلات موجود در اجرای سامانه جامع تجارت مرتفع شده و بازار طلا بار دیگر به حالت عادی بازگشته است. این اقدام، می‌تواند به آرامش و ثبات در بازار طلا و همچنین حمایت از فعالان این صنعت کمک کند. هماهنگی و همکاری بین نهادهای مختلف در چنین شرایطی، نقش مهمی در حل چالش‌های موجود ایفا می‌کند.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران خبر داد: با توجه به اینکه برخی اصلاحات در این راستا اتفاق افتاد و توافقاتی صورت گرفت، در همان جلسات نیز مقرر شد که واحدها بازگشایی شوند و سپس موضوعات، مشکلات و روند اجرایی شدن سامانه جامع از طریق کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران که حدود هفت ماه است فعال شده، پیگیری شود. همچنین مقرر شد که در این کارگروه به صورت تخصصی، مشکلات و شرایط صنف طلا و جواهر، مطرح و مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

وی ابراز امیدواری کرد که در آینده نیز فعالیت‌های این کارگروه طبق همین روال پیش برود و مسيولان نیز نسبت به مشکلاتی که مطرح می‌شود، پیگیری‌ها و مساعدت‌های لازم را داشته باشند؛ به سمت و سویی حرکت کنیم که شرایط برای اجرای کامل موضوع سامانه جامع تجارت فراهم شود؛ اما با توجه به شرایطی که اکنون بر صنف طلا و جواهر حاکم است و علیرغم اینکه امسال به نام جهش تولید با مشارکت مردم مزین شده، اما متاسفانه برای اصناف و به ویژه صنف ما این اتفاق نیفتاده است، چنانچه بخواهد به صورت کامل عملیاتی شود، بازهم مشکل‌ساز خواهد شد.

این مقام صنفی تصریح کرد: با توجه به اینکه وارد ماه سوم شده‌ایم اما به جرايت می‌توان گفت که از ابتدای سال تاکنون، متاسفانه 10 درصد هم تولید در سطح کشور نداشته‌ایم؛ این آمار اصلا خوب نیست و ممکن است در آینده، مشکلاتی را برای حوزه صنعت طلا، به‌ویژه برای واحدهای تولیدی ایجاد کند و واحدهای تولیدی دچار آسیب‌های مالی و اقتصادی شوند؛ جلوگیری از این شرایط مستلزم این است که مسيولان نسبت به رفع مشکلات اقدام کنند.

بذرافشان خاطرنشان کرد: با اجرای کار تخصصی، قطعا در زمان اجرا، می‌توان با شرایط مطلوب جلو رفت.

وضعیت قیمت طلا و سکه در بازار

در حال حاضر قیمت طلای 18عیار در بازار آزاد هر گرم 3 میلیون و 273 هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم 36 میلیون و 800 هزار تومان و قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز 40 میلیون و 100 هزار تومان معامله می شود.
در بازار سبزه‌میدان، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 22 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 14 میلیون و 800 هزار تومان و سکه یک‌گرمی 6 میلیون و 700 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

هر مثقال طلا در بازار داخلی 14 میلیون و 188 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است؛ ضمن اینکه قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی 2.334 دلار است. همچنین در بازار آزاد، دلار 58 هزار و 100 تومان، یورو 63 هزار و 150 تومان و پوند 74 هزار و 150 تومان است. ارز دیجیتال تتر نیز هم‌اکنون 57 هزار و 310 تومان، بیت‌کوین 68 هزار و 617 دلار و اتریوم 3 هزار و 747 دلار مبادله می‌شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد