آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت حفاری شمال!

آخرین وضعیت پروژه‌های شرکت حفاری شمال!

شرکت حفاری شمال اولین بار به موجب مصوبه هیيت‌ مدیره شرکت‌ ملی‌ نفت‌ ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسیده است؛ این شرکت که در حال حاضر با مالکیت 9 دستگاه دکل حفاری‌ خشکی و 2 دستگاه سکوی‌ حفاری‌ دریایی فعالیت می‌ نماید، در روز 26 اردیبهشت‌ ماه با چندین افشا بر روی کدال از آخرین وضعیت پروژه‌ های خود خبر داد.

به گزارش نبض بورس، الیاس طهماسبی | شرکت حفاری شمال اولین بار به موجب مصوبه هیيت‌ مدیره شرکت‌ ملی‌ نفت‌ ایران به عنوان یکی از شرکت‌های بالادستی صنعت نفت به ثبت رسیده است؛ این شرکت که در حال حاضر با مالکیت 9 دستگاه دکل حفاری‌ خشکی و 2 دستگاه سکوی‌ حفاری‌ دریایی فعالیت می‌نماید، در روز 26 اردیبهشت‌ماه با چندین افشا بر روی کدال از آخرین وضعیت پروژه‌های خود خبر داد.

بنا به رویداد مورخ 22 اردیبهشت‌ ماه 1403 و به موجب توافقات و مذاکرات صورت گرفته فی‌ ما بین حفاری‌ شمال و شرکت نفت خزر، طرفین موفق به حصول توافق در جهت اجرای پروژه حفاری یک حلقه چاه اکتشافی در سواحل رودسر واقع در غرب دریای خزر شده‌اند که در این راستا تفاهم نامه ای جهت ادامه فرایند عقد قرارداد منعقد گردیده است. شرکت حفاری شمال در نظر دارد برای اجرای پروژه مذکور از ظرفیت‌های خالی ناوگان حفاری خود استفاده نماید. به استناد ماده 7 تفاهم نامه فوق الذکر طرفین می بایست ظرف مدت دو ماه موضوع تفاهم نامه را منوط به انعقاد قرارداد نمایند.

همچنین تفاهم‌نامه دیگری در تاریخ 22 اردیبهشت‌ ماه 1403 بین شرکت حفاری‌شمال و شرکت‌ ملی‌ نفت‌ ایران منعقد گردیده که منوط به اجاره 5 دستگاه دکل خشکی به مدت 10 سال به صورت قرارداد یورویی با منشاء ارز خارجی خواهد شد که جزيیات و نحوه اجرای قرارداد پس از بررسی‌های فنی و دریافت مجوزات لازم از سوی طرفین، نهایی و منجر به انعقاد قرارداد خواهد شد.

همچنین به موجب تفاهم‌نامه دیگری در تاریخ 22 اردیبهشت‌ ماه 1403 فی‌ ما بین حفاری‌ شمال و نفت خزر؛ انجام کلیه امور بازسازی، تعمیرات و راه‌اندازی مجدد سکوی نیمه‌شناور امیرکبیر و شناور‌های پشتیبانی کاسپین 1 ، 2 ، 3 و راهبری سکوی مذکور و عملیات حفاری بلوک‌های اکتشافی اولویت‌دار در دریای خزر به این شرکت واگذار گردید. این تفاهم‌نامه پس از بررسی‌های فنی توسط طرفین و دریافت مجوزات لازم، اجرایی خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد