جی‌پی مورگان: نمی‌توان چین را نادیده گرفت، شما باید در آنجا تجارت کنید!

جی‌پی مورگان: نمی‌توان چین را نادیده گرفت، شما باید در آنجا تجارت کنید!

مدیر عامل جی‌پی مورگان آسیا و اقیانوسیه، سجويرد لینارت، روز پنجشنبه گفت: چین آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت، و سرمایه‌گذاران «باید در آنجا تجارت کنند»، همچنین وی افزود که این کشور به عنوان دومین قدرت جهانی ظاهر شده است.

به گزارش نبض بورس، ترجمه: پویا احمدی | مدیر عامل جی‌پی مورگان آسیا و اقیانوسیه، سجويرد لینارت، روز پنجشنبه گفت: چین آنقدر بزرگ است که نمی‌توان آن را کنار گذاشت، و سرمایه‌گذاران «باید در آنجا تجارت کنند»، همچنین وی افزود که این کشور به عنوان دومین قدرت جهانی ظاهر شده است.

لینارت در مصاحبه با سی‌ان‌بی‌سی در بیستمین اجلاس جهانی چین در شانگهای گفت: شرکت‌های بین‌المللی همچنان در این قدرت اقتصادی سرمایه‌گذاری می‌کنند و «این یک مکان فوق‌العاده مهم است.»

از نظر برابری قدرت خرید، چین در حال حاضر 19 ٪ از تولید ناخالص داخلی جهانی و 48 ٪ از تولید ناخالص داخلی آسیا را تشکیل می‌دهد.

لینارت اضافه کرد: «نمی‌توان آن را نادیده گرفت، شما باید در آنجا تجارت کنید؛ حتی اگر تصمیم بگیرید که در آنجا تجارت نکنید، باید بفهمید چه اتفاقی در چین می‌افتد؛» و افزود که آنچه در چین رخ می‌دهد «بر هر صنعتی در سراسر جهان تاثیر می‌گذارد.»

با توجه به اینکه چین به طور گسترده‌ای با منطقه مرتبط است، لینارت تاکید کرد که برای داشتن یک تجارت بانکداری سرمایه‌گذاری پررونق، باید «فعالیت خوب» در چین وجود داشته باشد.

او گفت: «بانکداری در آسیا نیز نمی‌تواند به طور کامل پیش برود اگر چین در حال حرکت نباشد.»

او گفت که سرمایه‌گذاران امیدوارند علايم بیشتری از بهبود اقتصادی را ببینند تا اعتماد به چین بازگردد. اقتصاد چین در چند سال اخیر به دلیل هیولایی به نام مشکلات بخش املاک متوقف شده است.

مدیر عامل جی‌پی مورگان آسیا و اقیانوسیه گفت: «فکر می‌کنم سرمایه‌گذاران از علايم اولیه در اقتصاد چین دلگرم شده‌اند.»

طبق داده‌های رسمی منتشر شده در آوریل توسط اداره ملی آمار چین، اقتصاد چین در سه ماهه اول سریعتر از حد انتظار رشد کرد. تولید ناخالص داخلی در دوره ژانویه تا مارس نسبت به سال گذشته 5.3 ٪ رشد کرد - سریعتر از 5.2 ٪ رشد در سه ماهه چهارم 2023 و 4.6 ٪ پیش‌بینی شده توسط اقتصاددانانی که رویترز نظرسنجی کرده بود.

لینارت افزود که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی به این کشور در سال گذشته کاهش یافت، اما باید این را در نظر گرفت که سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی در 50 سال گذشته در حال رشد بوده است: «باید دانست که هر بازاری توقف خود را خواهد داشت

چین همچنان شریک تجاری اصلی بیش از 120 کشور است. طبق اطلاعات مرکز و اندیشکده ویلسون ایالات متحده، چین هنوز بزرگترین شریک تجاری ژاپن، کره جنوبی، تایوان و ویتنام است.

لینارت افزود: «فکر می‌کنم [چین] چیز‌های زیادی برای فروش به جهان دارد و آن محصولات در سراسر جهان مورد نیاز خواهند بود» و افزود که او فرصت‌های زیادی در چین می‌بیند.

او در آخر اضافه کرد: «ما 103 سال است که اینجا هستیم؛ بنابراین ما دید بلندمدتی نسبت به چین داشته‌ایم و 100 سال دیگر هم اینجا خواهیم بود.»

منبع: CNBC

آخرین اخبار بورس و اقتصاد