تفکرات بورسی علی لاریجانی چگونه است؟

تفکرات بورسی علی لاریجانی چگونه است؟

در دومین قسمت از بررسی تفکرات بورسی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری به بررسی تفکرات بورسی علی لاریجانی خواهیم پرداخت. شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیز در این انتخابات شرکت ها خواهد کرد. تفکرات بورسی او چگونه بوده است؟

به گزارش نبض بورس، در دومین قسمت از بررسی تفکرات بورسی کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری به بررسی تفکرات بورسی علی لاریجانی خواهیم پرداخت. شنیده ها حکایت از آن دارد که او نیز در این انتخابات شرکت ها خواهد کرد. تفکرات بورسی او چگونه بوده است؟

علی لاریجانی کیست؟

علی لاریجانی متولد 1336 در نجف اشرف فرزند مرحوم میرزا هاشم آملی از مراجع عظام تقلید است. او در سال 1371 و با نظر رهبر انقلاب، مسيولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را پذیرفت و در سال 1371 با حکم ایشان ريیس سازمان صدا و سیما شد.

فعالیت پنج سال نخست لاریجانی و بدنبال آن دوره پنج ساله دوم، حرکتی چشمگیر در بعد کمی و کیفی در صدا و سیما را نشان داد. شبکه‌های استانی (از جمله شبکه رادیويی و تلویزیونی استانی قم) رادیو معارف، شبکه قرآن، العالم، الکوثر، شبکه خبر، شبکه‌های جهانی جام جم و... سریال‌های با کیفیت نظیر ولایت عشق – درباره زندگی امام رضا علیه السلام، تنهاترین سردار درباره امام حسن علیه السلام، مردان آنجلس (اصحاب کهف)، مریم مقدس (س)، روشنتر از خاموشی (ملاصدر ا)، شیخ بهايی، کیف انگلیسی، شب دهم، در چشم باد، مختارنامه و ده‌ها فیلم و سریال دیگر، و همچنین همایش چهره‌های ماندگار، تاسیس روزنامه جام جم، توسعه فعالیت‌های چند رسان‌های شخصیت بخشی و گسترش مراکز صدا وسیما در استان‌ها و... محصول حرکت فکری جدید در صدا و سیما بود.
علی لاریجانی در انتخابات سال 1384 برای نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران شرکت کرد. او در این انتخابات شکست خورد و در بین هفت کاندیدا در رتبه ششم قرار گرفت.
علی لاریجانی که به مدت پنج سال یکی از دو نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت بود در شهریور 1384 با حکم محمود احمدی نژاد ريیس جمهور محترم به دبیری شورای عالی امنیت ملی منصوب شد.
او با رای مردم قم وارد مجلس هشتم شد و با نظر اکثریت نمایندگان مجلس هشتم با 230 رای بعنوان ریاست مجلس شورای اسلامی در دوره هشتم انتخاب شد. لاریجانی در مجلس نهم و دهم نیز موفق شد ضمن کسب اکثریت رای مردم قم وارد مجلس شورای اسلامی شود و ریاست این مجلس را بر عهده بگیرد.
علی لاریجانی در روز آخر فرصت ثبت نام‌ها برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 به وزارت کشور رفت و رسما نامزد انتخابات 1400 شد. او در این دوره از انتخابات تلاش کرد تا به مهره رو به روی گزینه اصولگرایان تبدیل شود.
شایان ذکر است که لاریجانی از جمله افرادی است که در انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 ردصلاحیت شد اما با توجه به صحبت‌های رهبری بعد از ماجرای ردصلاحیت وی، این احتمال مطرح است که ممکن است لاریجانی در این دوره انتخابات تایید شود.
تفکرات بورسی علی لاریجانی چگونه است؟

هر چند علی لاریجانی اظهارات صریحی درباره بورس در این سال ها نداشته است اما می توان از روی عملکرد او در زمانی که ریاست مجلس را بر عهده داشت تا حدودی به تفکرات بورسی وی پی برد. در سال هایی که علی لاریجانی به عنوان ريیس مجلس بوده است با سه ريیس سازمان بورس دیدارهایی را داشته است که در این دیدارها صحبت هایی را پیرامون بورس انجام داده است که در ادامه به آن ها اشاره خواهد شد.

دیدار علی صالح آبادی با علی لاریجانی

در 13 تیر 1393 علی صالح آبادی به عنوان ريیس سازمان بورس دیداری را با علی لاریجانی ريیس مجلس داشت. در دیدار علی صالح آبادی با علی لاریجانی، ريیس مجلس مقرر کرد کارگروهی متشکل از نمایندگان منتخب کمیسیون‌های ذیربط به منظور بررسی راهکار‌های تقویت بازار سرمایه در کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت تشکیل شده و در تدوین احکام بودجه سال 94، موضوعاتی که بر وضعیت بازار سرمایه، به ویژه موضوع سودآوری بنگاه‌ها اثرگذار است، توسط این کارگروه مورد توجه قرار گیرد.

در این دیدار راهکار‌های تقویت بازار سرمایه و نقش قوه مقننه در این زمینه و نیز علل افت بورس طی ماه‌های اخیر مورد بررسی قرار گرفت. لاریجانی تاکید کرد: مجلس شورای اسلامی، به موضوع توسعه و تقویت همه جانبه بازار سرمایه کشور توجه جدی داشته و آمادگی دارد در این خصوص و با همکاری دولت و سایر نهاد‌های ذیربـط، مساعدت‌های لازم را در حوزه وضع قوانین حمایتی از بازار سرمایه به عمل آورد.

دیدار محمد فطانت با علی لاریجانی

محمد فطانت ريیس وقت سازمان بورس در تاریخ 19 اردیبهشت 1394 دیداری را با علی لاریجانی ريیس مجلس شورای اسلامی داشت.

در این دیدار ريیس مجلس شورای اسلامی، نقش قوه مقننه را در بازار سرمایه کشور، حمایتی توصیف و با اشاره به روند‌های تصویب قوانین مربوط به این حوزه، مصوبات مجلس را در طرح‌ها و لوایح اخیر از جمله لایحه رفع موانع تولید و همچنین مصوبه الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت را دارای ظرفیت‌های قابل توجهی برای رشد و توسعه هر چه بیشتر این بازار ارزیابی کرد و حمایت قوه مقننه در جهت ارتقاء و رونق بازار سرمایه را اولویت دار دانست.

دیدار شاپور محمدی با علی لاریجانی

در 3 شهریور 1395 این بار شاپور محمدی به عنوان ريیس سازمان بورس دیداری را با علی لاریجانی به عنوان ريیس مجلس داشت. در این دیدار بسته پیشنهادی سازمان بورس در ارتباط با اصلاحیه ماده 241 قانون تجارت به مجلس ارایه شد. همچنین در این جلسه، علی لاریجانی نقش بازار سرمایه را در اقتصاد ملی با اهمیت توصیف کرد.

شاپور محمدی، ريیس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با قدردانی از حمایت‌های مستقیم مجلس شورای اسلامی از بازار سرمایه، تصویب قوانین مناسب مرتبط با این حوزه را اقدام موثری از سوی قوه مقننه در روند تقویت و توسعه این بازار ارزیابی نمود.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد