اقدامات ارزشمند ريیسی در آموزش و پرورش / میراث...

اقدامات ارزشمند ريیسی در آموزش و پرورش / میراث...

ريیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش، اقدام به اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان و تطبیق تاثیر قاطع سوابق...

محسن زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار، درباره ویژگی‌های بارز شخصیت شهید‌ خدمت سید‌ ابراهیم ريیسی ‌گفت: «حضرت آیت‌الله ريیسی نماد خدمت مجاهدانه و بی‌منت در کشور بود. قطعا ایشان یک مکتب را خلق کردند که این مکتب همین خدمت بی‌منت به ملت عزیز ایران است.»

ريیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی‌ ملت ایران را شایسته خدمت بی‌منت دانست و افزود: «ملت ایران شایسته همین نوع خدمت هستند. ملت ایران قدردان خدمات هستند و در مراسم بدرقه شهدای خدمت این قدردانی را به نمایش گذاشتند. بنابراین بر همه مدیران این فرض و وظیفه وجود دارد که این راه را ادامه دهند تا با استمرار این راه بتوانیم تمدن نوین اسلامی را در کل جهان استمرار دهیم و الگویی برای سایر کشورها و ملت‌ها باشیم.»

وی به دستاورد مهم دولت خادم‌الرضا در زمینه توجه به فرهنگیان با اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ‌گفت: «موضوع اجرای نظام رتبه‌بندی که پیشتر توسط دولت‌های مختلف وعده شده بود و متاسفانه در عمل اتفاقی نمی‌افتاد، حضرت آیت‌الله ريیسی این جرات را به خرج دادند و پذیرفتند که رتبه‌بندی برای معلمان در راستای حفظ شان و منزلت همکاران و همچنین ارتقای کیفیت نظام آموزش‌وپرورش رقم بخورد.»

زارعی بر اهمیت طرح رتبه‌بندی در نگاه شهید‌جمهور و لزوم استمرار راه شهید‌ ريیسی تاکید کرد و افزود: «البته که ما در ابتدای مسیر رتبه‌بندی معلمان هستیم و ان‌شاءالله با استمرار این راه بتوانیم آنچه که مد نظر ريیس‌جمهور فقید بود را در نظام تعلیم و تربیت در راستای ارتقای کیفیت دنبال کنیم.»

ريیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی وزارت آموزش و پرورش به اقدامات و توجه ویژه به اعمال تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: «مساله دیگری که در دولت شهید جمهور اتفاق افتاد، مساله تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور سراسری است. این موضوع توسط دو مجلس تصویب شد و به دو دولت ابلاغ شد. دولت‌ها با وجود اینکه به اهمیت و لزوم آن اعتقاد داشتند، اما به‌دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها نتوانستند آن را اجرا کنند.»

وی به دستاوردهای اجرای طرح تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور سراسری اشاره کرد و گفت: «‌بنا به تاکیدات ريیس‌جمهور فقید این موضوع تاثیر قطعی سابقه تحصیلی در کنکور سراسری در دستور کار وزارت آموزش‌وپرورش قرار گرفت. چرا که این موضوع به ارتقای کیفیت نظام آموزشی در راستای فاصله گرفتن ‌دانش‌آموزان از حافظه‌محوری و تاکید بر تفکر و تعمیق یادگیری کمک می‌کند. این مهم توسط آموزش و پرورش با تاکیدات ريیس‌جمهور خادم انجام شد و به لطف خدا دستاوردهایی که امروز شاهد آن هستیم، به پشتوانه ريیس‌جمهور شهید است.»

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد