سرخی ماندگار بر بدن بورس / نماینده ها درباره...

سرخی ماندگار بر بدن بورس / نماینده ها درباره...

بر اساس آمار معاملات در 7 خرداد 1403، شاخص کل بورس تهران با افت بیش از 22 هزار واحدی به سطح 2,056,023 واحد کاهش یافت....

امروز دوشنبه 7 خرداد 1403، بازار بورس تهران با ریزش سنگین در شاخص کل روبرو شد. این موضوع سبب کاهش قیمت بسیاری از نمادهای معاملاتی و ظهور رنگ قرمز بر روی آنها شد. رنگ قرمز نشان‌دهنده کاهش ارزش سهم نسبت به گذشته و در نتیجه، کاهش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است.

این افت بازار ممکن است ناشی از نگرانی‌ها و فروش گسترده سهام توسط سرمایه‌گذاران در واکنش به اخبار و شرایط اقتصادی باشد. همچنین، تنزلات قیمتی در بورس می‌تواند تحت تاثیر عوامل اقتصادی، سیاسی یا جهانی قرار گرفته باشد که بر بازار سرمایه تاثیرگذار هستند.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجا افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل نزدیک 17 هزار واحد ریخت. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، فارس، شپنا، وامید، شبندر و شستا تاثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

نمای پایانی نقشه بازار بورس 7 خرداد1403

 

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش افزایشی شد تا با ریزش 5171 واحدی به 680 هزار و 383 واحدی رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای 22 هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز 70,647,137.548 میلیارد ریال، ارزش معاملات 34,340.687 میلیارد ریال و حجم معاملات 6.141 میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، شگویا، زاگرس، فغدیر، هرمز، خاور و آریان هستند.

خبرهای مهم بورسی در 7 خرداد 1403

تعدادی از نمایندگان مجلس، با اشاره به نقش پررنگ بازار سرمایه در تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، راهکارهای مورد نظر برای جهش تولید از مسیر بورس را تشریح کردند.

تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع

فرهاد طهماسبی، نماینده مردم فارس و نماینده مجلس دوازدهم، تامین منابع مالی و تشکیل سرمایه مورد نیاز صنایع برای پیشبرد و تکمیل طرح‌های توسعه‌ای با استفاده از ابزارهای تامین مالی موجود در بازار سرمایه را از جمله ظرفیت‌های بازار سرمایه برای تحقق شعار سال برشمرد.

وی گفت: بورس ویترین و مجموعه شفاف در اقتصاد کشور است و مسیر را برای جهش تولید با جمع آوری نقدینگی‌ها هموارتر می‌کند.

اعتمادسازی و ایجاد بستری مطمين برای مردم

جعفر قادری، نماینده مردم شیراز و زرقان و نماینده مجلس دوازدهم اما معتقد است: رشد و گسترش تولید در کشور نیازمند حمایت و البته مشارکت بیش از پیش مردم است اما در این راه ضرورت دارد، با اعتمادسازی بیشتر مردم را به سمت این بازار هدایت کرد.

توسعه صندوق‌های سرمایه‌گذاری

جبار کوچکی‌نژاد، نماینده مردم رشت و نماینده مجلس دوازدهم نیز تاکید دارد: برای اینکه واحدهای تولیدی کشور از ظرفیت سرمایه‌گذاران و بازار سرمایه برای جذب سرمایه در گردش استفاده کرده و وابسته به بانک‌ها نباشند باید هر گونه مانع بر سر راه بازار سرمایه برداشته و مسیر برای جذب سرمایه در بازار هموارتر شود.

وی، صندوق‌های سرمایه‌گذاری را یکی از ابزارهای مهم در مسیر تحقق شعار دانست و تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه‌گذاری به دلیل توان تخصصی و مدیریت حرفه‌ای خود می‌توانند پس‌اندازها و سرمایه‌های مردم را به‌طور موثرتری هدایت کنند و بازدهی بیشتر برای صاحبان آن به‌دست آوردند.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد