صدور پروانه ساختمانی در سال 1402 با بیش از 92 هزار واحد رکورد زد

صدور پروانه ساختمانی در سال 1402 با بیش از 92 هزار واحد رکورد زد

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه فرآیند نوسازی مسکن در بافت‌های فرسوده از 277 هزار واحد عبور کرد، گفت: صدور پروانه ساختمانی در سال 1402، با بیش‌از 92 هزار واحد رکورد زد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد آيینی مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه هم اکنون آمار نوسازی در بافت‌های فرسوده از رقم 277 هزار واحد فراتر رفته است، گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون فرایند نوسازی بیش از 277 هزار واحد در بافت‌های فرسوده آغاز شد که از این تعداد، 87 هزار واحد به بهره‌برداری رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه تاکید کرد: آمارها حاکی است که در سال 1402، پروانه ساختمانی بیش از 92 هزار واحد در بافت فرسوده کشور صادر شد که این میزان در مقایسه با رکوردی که در سال 1390 به تعداد 89 هزار و 635 واحد به ثبت رسید، شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: در سال 1390 خط اعتباری و تسهیلات ارزان قیمت مسکن مهر به درون بافت فرسوده این رقم را به ثبت رسانده بود که در همان مقطع بازپرداخت تسهیلات نوسازی بافت فرسوده در تهران 9 درصد، در مراکز استان‌ها 7 درصد و در سایر شهرها 4 درصد بود.

آيینی اظهار امیدواری کرد تا راهبردهای عملیاتی دولت سیزدهم که مبتنی بر تدوین بسته‌های تشویقی است در سال جاری به سمت هموارسازی هرچه بیشتر نوسازی در بافت‌های فرسوده باشد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد