پیش بینی حیاتی درباره قیمت دلار | بازار ارز در...

پیش بینی حیاتی درباره قیمت دلار | بازار ارز در...

در کریدور پنجم، قیمت دلار روز دوشنبه با کاهش 500 تومانی، یک کانال عقب‌نشینی کرد.

در هفته‌های گذشته، اسکناس دلار در منطقه خاصی از قیمت گرفتار شده است. فعالان بازار ارز، کاهش محدود قیمت این اسکناس را به تایید صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری و خوش‌بینی به آینده برجام مرتبط می‌دانند.

قیمت دلار در سومین روز هفته با نوسان محدودی در کریدور پنجم، یک کانال عقب‌نشینی کرد. اسکناس دلار در آخرین معامله روز دوشنبه در پله‌های پایانی کانال هشتم از کریدور پنجم بسته شد.

در هفته‌های اخیر، دو کانال پایانی کریدور پنجم به منطقه مهم حمایتی برای اسکناس آمریکایی تبدیل شده است. فعالان بازار ارز معتقدند سیاست‌گذار با ارزپاشی مانع رشد قیمت دلار شده و تا مشخص شدن نتیجه انتخابات، محدوده فعلی برای این اسکناس حفظ می‌شود.

پیش بینی قیمت دلار

برخی معامله‌گران بازار ارز، دلیل برگشت قیمت دلار در روز دوشنبه را تایید صلاحیت نامزدهای ریاست‌جمهوری در روز یکشنبه 20 خرداد و قرار گرفتن برخی از کاندیداها در لیست مذکور و خوش‌بینی به آینده برجام می‌دانند.

به نظر می‌رسد با توجه به دست پر بازارساز و نزدیکی به مقطع حساس انتخابات، ترجیح سیاست‌گذار ثبات قیمت دلار و چرخش در محدوده‌های فعلی باشد.

گفتنی است کارشناسان اقتصادی و فعالان بازار ارز بر این موضوع که قیمت دلار با تورم موجود همخوانی ندارد هم‌عقیده هستند. آنها معتقدند دلار بازارگردان اصلی تعیین قیمت در بازارهاست و با افزایش قیمت سایر اقلام و کالاها و موضوع تورم، دلار از سایر بازارها عقب افتاده است.

 بازار ارز تهران این روزها شاهد حبس قیمت دلار در میان مرز حمایت و مقاومت است و تلاش اسکناس آمریکایی برای عبور از مرز مقاومتی و افزایش قیمت تا به امروز نتیجه بخش نبوده و با در بسته رو به رو شده است؛ روندی که در پی آن دلار هرات سرانجام از کانال 59 هزار تومان دست برداشت و معاملات روز گذشته را با عقبگرد به کانال 58 هزار تومان، با 58 هزار و 950 تومان بست. دلار هرات در جریان معاملات پشت خطی هم در دامنه رنج نوسان داد و 58 هزار و 980 تومان قیمت خورد.

روند قیمتی دلار برای درهم امارات هم در جریان معاملات روز گذشته تکرار شد و درهم امارات هم با کاهش 80 تومانی در 16 هزار و 80 تومان به کار خود پایان داد. نکته جالب توجه اما درباره معاملات روز گذشته، حرکت خلاف جهت دلار و تتر بود؛ این ارز دیجیتال که همواره پایین‌تر از دلار هرات نوسان داشت، روز دوشنبه را در حالی سپری کرد که از دلار هرات بالا رفت و در محدوده 59 هزار تومان ایستاد.

به عقیده معامله گران بازار ارز، دلار هرات و تتر امروز در جریان معاملات، مرز مقاومتی مهم 59 هزار و 300 تا 59 هزار و 500 تومان را پیش روی خود دارند و در صورت شکستن قوی این مرز و تثبیت بالای آن، دامنه نوسان این دو ارز می تواند دستخوش تغییر شده و به محدوده افزایشی وارد شود؛ اتفاقی که امروز صبح رخ داد و قیمت تتر در لحظه نگارش این گزارش از مرز 59 هزار و 300 تومان عبور کرد و سپس در محدوده 59 هزار و 200 تا 59 هزار و 300 تومان نوسان داد. فعالان بازار معتقدند عبور تتر از این مرز مقاومتی می تواند فشار خرید در بازار را زیاد کند.

راه تتر از دلار جدا شد

شایان ذکر است قیمت درهم روز دوشنبه روی رقم 16 هزار و 80 تومانی ایستاد و کاهش 80 تومانی داشت. تتر برخلاف کاهش دلار افزایش 150 تومانی داشت و روی رقم 59 هزار و 150 تومانی معامله شد.

پوند انگلیس با قیمت 74 هزار و 880 تومانی معامله شد و کاهش 300 تومانی داشت و یورو نیز روی رقم 63 هزار و 380 تومانی ایستاد و کاهش 700 تومانی پیدا کرد.

همچنین قیمت اسکناس و حواله دلار روز دوشنبه تغییری نکرد. اسکناس دلار با رقم 45 هزار و 508 تومانی و حواله دلار نیز با رقم 42 هزار و 491 تومانی عرضه شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد