به گزارش ایسنا، تحلیلگران اظهار کردند که برخی از خودروهای الکتریکی ساخته شده تسلا ممکن است دیگر واجد شرایط دریافت یارانههای دولتی در ایالاتمتحده و برخی کشورهای اروپایی در سال 2024 نباشند و در زمانی که تقاضا برای این خودروها کاهش یافته است، فشار بیشتری بر درآمد این شرکت وارد میکند.
مت پورتیلو، تحلیلگر شرکت Tudor, Pickering, Holt & Co نوشت که از دست دادن این مشوقها ممکن است خطر کاهش بیشتر قیمتها را افزایش دهد اگر تسلا به تلاش برای رشد در سال آینده ادامه دهد. پورتیلو همچنین انتظار دارد که تحویل تسلا در سه ماه آخر سال 2023 به طور متوسط انتظارات تحلیلگران را از دست بدهد.
آخرین اظهارنظرهای ناخوشایند تحلیلگران به روند گستردهتری از دیدگاه بدتر وال استریت در مورد نتایج تسلا میافزاید. بر اساس دادههای بلومبرگ، میانگین پیش بینی سود سه ماهه چهارم تحلیلگران برای شرکت اکنون بیش از 55 درصد نسبت به 12 ماه قبل کاهش یافته است، در حالی که انتظارات سود در سال 2024 نسبت به مدت مشابه 43 درصد کاهش یافته است.
بر اساس دادههای بلومبرگ، تحلیلگران به طور متوسط انتظار دارند که این خودروساز به رهبری ایلان ماسک بیش از 481 هزار خودروی برقی را در سه ماهه منتهی به 31 دسامبر تحویل دهد. نتایج نشان داد که ممکن است این شرکت در فرانسه و آلمان با مشکلات مشابهی روبرو شود.
طبق گزارش بلومبرگ، میانگین قیمت خودروهای برقی جدید از سال 2022 حدود 21 درصد کاهش یافته است، با این حال مصرف کنندگان در مورد جهش بسیار محتاط هستند و اکثر آنها به قابلیت اطمینان باتری، نبود ایستگاههای شارژ عمومی در دسترس و زمان مورد نیاز برای شارژ کامل اشاره میکنند.