برچیده شدن تخم مرغ از سر سفره ها/ منتظر گرانی باش...

برچیده شدن تخم مرغ از سر سفره ها/ منتظر گرانی باش...

مرغداری‌ها معمولا در دو شکل عمده عمل می‌کنند: مرغداری‌های صنعتی و مرغداری‌های سنتی. در مرغداری‌های صنعتی، مرغ‌ها در...

علاوه بر تولید گوشت، مرغداری‌ها نیز برای تولید تخم‌مرغ استفاده می‌شوند. مرغ‌های تخم‌گذار نیز در شرایط مشابهی با مرغ‌های گوشتی نگهداری می‌شوند، با این تفاوت که آن‌ها برای تولید تخم‌مرغ پرورش می‌یابند. تخم‌مرغ‌ها بعد از جمع‌آوری به بازار عرضه می‌شوند.

ريیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: با توجه به تولید مطلوب تخم‌مرغ در بهمن و اسفند، هیچ نگرانی بابت تامین نیاز شب عید نداریم.

تخم‌مرغ یک منبع غذایی باارزش است که به عنوان یک منبع عالی پروتيین، ویتامین B12، و اسیدهای چرب امگا-3 شناخته می‌شود. این تخم‌ها حاوی مواد مغذی مانند ویتامین D و مواد معدنی از جمله سلنیوم هستند که برای سلامت استخوان و سیستم ایمنی بدن حايز اهمیت می‌باشند. همچنین، تخم‌مرغ می‌تواند به عنوان یک منبع غذایی کم کالری و با انرژی مفید در رژیم‌های غذایی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

حمیدرضا کاشانی ريیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن گفت: نرخ کنونی هرکیلو تخم‌مرغ درب مرغداری 48 هزارتومان بوده، درحالیکه نرخ تمام شده تولید 60 هزارتومان است.

به گفته او، برآوردها حاکی از آن است که تولید تخم‌مرغ در ماه‌های بهمن و اسفند به بیش از 115 هزارتن برسد که ماهانه 10 هزارتن از این میزان مازاد بر نیاز کشور است.

کاشانی ادامه داد: با توجه به ازدیاد تقاضا از سوی شیرینی فروشی‌ها و کارخانجات در اسفندماه، حداکثر مصرف به 105 تا 108 هزارتن می‌رسد که براین اساس کمبودی در عرضه تخم‌مرغ شب عید نداریم.

ريیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران میهن تولید تخم‌مرغ را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با وجود آنکه تولید در بالاترین حد خود قرار دارد، از این رو هیچ نگرانی بابت تامین نیاز کشور نداریم.

او گفت: با توجه به مازاد تولید، نگران بعد از عید هستیم، از این رو باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که مرغداران متحمل زیان نشوند.

نام محصول وزن قیمت / تومان
تخم بلدرچین تلاونگ  12 عددی 40,000
تخم مرغ تلاونگ  15 عددی 68,700
تخم مرغ گریدB حسام  20 عددی 91,600
تخم مرغ حسام 6 عددی 33,000
تخم مرغ گرید A ترخون بانو  20 عددی 123,000
تخم مرغ گرید A مرغداران مرکز   9 عددی 55,350
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد