هفته معلمان ساخته شد / این فرهنگیان پاداش ویژه...

هفته معلمان ساخته شد / این فرهنگیان پاداش ویژه...

به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان 1400 فرهنگیان و معلمان پرداخت خواهد شد.

طبق چارچوب ماده 1 مصوبه 1400 شورای فرهنگ عمومی کشور، دولت اعلام کرد که مابه‌التفاوت پاداش بازنشستگان و مرخصی ذخیره آنها فعالین حوزه فرهنگی و آموزشی، از اول تیرماه 1400 اجرایی شده است. این تصمیم در راستای تقویت روحیه کاری و افزایش عملکرد این گروه ارزشمند از پرسنل فعال حوزه فرهنگی و آموزشی به منظور ایجاد انگیزه و انگیزش بیشتر برای ادامه خدمت و تلاش برای بهبود کیفیت آموزش و پرورش در کشور اتخاذ شده است.

در همین باره به تازگی، وزارت آموزش و پرورش اعلام کرده است که در سال 1400، بازنشستگان فرهنگیان و معلمان می‌توانند از مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره خود بهره‌برداری کنند. این تصمیم به منظور ارتقای شرایط اقتصادی و افزایش رفاه بازنشستگان این حوزه اتخاذ شده است.

مابه التفاوت پاداش و مرخصی ذخیره یکی از مزایای مالی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند. این مبلغ براساس تفاوت بین حقوق آخرین سال خدمت و حقوق بازنشستگی محاسبه می‌شود. با در نظر گرفتن افزایش حقوق در سال جاری، انتظار می‌رود که بازنشستگان فرهنگیان و معلمان نیز از این تفاوت بهره‌برداری کنند.

این تصمیم وزارت آموزش و پرورش نشان دهنده توجه ویژه دولت به رفاه بازنشستگان فرهنگیان و معلمان است. با توجه به نقش حیاتی این افراد در آموزش و پرورش جامعه، این تدابیر مالی برای حمایت از آن‌ها بسیار حايز اهمیت است.

امیدواریم که این تصمیم، بهبود شرایط اقتصادی بازنشستگان فرهنگیان و معلمان را فراهم کند و آن‌ها را در دوران بازنشستگی به خوبی تامین کند.

شایان ذکر است اسناد اصلاح شده پاداش و مرخصی مربوط به فرهنگیان بازنشسته سال 1400 در سامانه وزارت متبوع بارگذاری گردید.گفتنی است سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس در سی ام اردیبهشت ماه گفته بود: در حال حاضر بازنشستگان سال 1402 و سال 1401 مطالبات خود را دریافت کردند اما بازنشستگان سال 1400 دچار مشکل شده اند که باید اسامی بازنشستگان به سازمان برنامه ارسال و بخشی از مطالبات این معلمان در زمینه پاداش پایان خدمت طی یک الی 2 روز آینده پرداخت شود. ضمن اینکه مسايل مربوط به حکم بازنشستگان نیز باید در با حل مسايل اختلافی طی روزهای آینده مشخص و نسبت به آن اقدام شود.

از این رو به زودی پاداش و مرخصی ذخیره بازنشستگان 1400 فرهنگیان و معلمان پرداخت خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد