بهای طلای جهانی2332 دلار شد

بهای طلای جهانی2332 دلار شد

بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2332 دلار و 14 سنت رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا) به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا روز جمعه (24 مه) افزایش یافت اما افت هفتگی خود طی سه هفته گذشته را ثبت کرد زیرا سرمایه‌گذاران انتظارات کاهش نرخ بهره ایالات‌متحده را پس از آخرین نشست فدرال رزرو که نشان می‌داد کاهش سیاست پولی با تاخیر مواجه خواهد شد، کاهش دادند.

بر اساس این گزارش، بهای هر اونس طلا با 0.2 درصد افزایش به 2332 دلار و 14 سنت رسید. قیمت شمش پس از رسیدن به رکورد 2449 دلار و 89 سنت در روز دوشنبه تاکنون 3.4 درصد کاهش یافته است. طلای آمریکا با 0.2 درصد کاهش به 2333 دلار و 70 سنت رسید.

افزون بر این، طبق صورتجلسه 30 آوریل تا اول مه بانک مرکزی ایالات‌متحده، مقامات فدرال رزرو نشان دادند که برای دستیابی به اعتماد بیشتر نسبت به حرکت تورم به 2 درصد، بیشتر از آنچه قبلا پیش بینی شده بود، زمان خواهد برد.

این گزارش می‌افزاید؛ کسب‌وکارها در سراسر جهان به طور کلی در این ماه با افزایش فعالیت‌ها در ایالات‌متحده و بخش‌هایی از آسیا و اروپا عملکرد بهتری داشتند که به بانک‌های مرکزی مجالی برای به تعویق انداختن کاهش نرخ‌های بهره داد. شمش به عنوان محافظ تورم شناخته می‌شود، اما نرخ‌های بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلای بدون بازده را افزایش می‌دهد.

در عین حال، یک مطالعه دیگر نشان داد که ارزش صادرات غیرقانونی طلای پرو بالاتر از مجموع کل طلای قانونی فروخته شده توسط چندین کشور دیگر آمریکای جنوبی است. بر اساس اعلام یک منبع آگاه؛ غول فلزات روسی نورنیکل در حال برنامه‌ریزی پروژه مشترکی برای ساخت یک پالایشگاه فلزات گروه پلاتین در بحرین است.

همچنین، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با 0.5 درصد افزایش به 30.25 دلار رسید، پلاتین با 0.3 درصد افزایش به 1021 دلار و 75 سنت و پالادیوم 0.1 درصد افزایش یافت و به 970 دلار و 75 سنت رسید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد