گوشت 750 هزار تومان را رد کرد! / پیش بینی بازار...

گوشت 750 هزار تومان را رد کرد! / پیش بینی بازار...

قیمت جدید گوشت قرمز در تاریخ 29 اردیبهشت ماه به شرح زیر اعلام شد.

بر اساس اطلاعات اعلام شده، قیمت گوشت گوسفندی در بازار روز برای تاریخ 29 اردیبهشت 1403 به این شرح است: هر بسته گوشت چرخ کرده گوسفندی به وزن 1000 گرم، با قیمت 530 هزار تومان.

قیمت گوشت گوسفندی بسته بندی امروز

قیمت ران گوسفندی بسته بندی شده در بسته 3 گیلوگرم 1 میلیونو 700 هزار تومان است برای خرید ران گوسفندی کامل هم باید 2 میلیونو 990 هزار تومان پرداخت کنید.

قیمت گردن گوسفندی

قیمت گردن گوسفندی هم امروز 754 هزار تومان اعلام شده است.

اخبار جدید قیمت گوشت گوسفندی 1402

قايم مقام وزیر جهاد کشاورزی با اینکه مشکلی در تامین گوشت نداریم، گفت: بنابر برنامه ریزی صورت گرفته واردات گوشت قرمز به طور منظم در حال انجام است.

علیرضا پیمان پاک افزود: روزانه 200 تا 250 تن گوشت گرم گوسفندی و گوساله در حال توزیع است تا از این طریق کمبود داخل کشور تامین شود.

پیمان پاک از کاهش قیمت گوشت داخلی خبر داد و گفت: نرخ گوشت تولید داخل طی هفته های اخیر به سبب توزیع گوشت وارداتی کاهش معناداری داشته است.

قیمت انواع گوشت گوسفندی بسته بندی

نام محصول وزن قیمت / تومان
گوشت چرخ کرده گوسفندی 1000 گرم 530٫000
گردن گوسفندی 1.2 کیلوگرم 754٫800
ران کامل گوسفندی 4 کیلوگرم 2٫990٫000
ران گوسفندی شیشک 3کیلوگرم 1٫700٫000
وضعیت گوشت تا یک ماه آینده

مجتبی عالی، مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور درباره قیمت دام سنگین در کشور گفت: هر کیلو گرم دام سنگین در کشور بسته به وزن دام به طور میانگین بین 190 تا 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شود.

وی افزود: بسته به وزن دام نرخ تغییر می‌کند به این معنی که هر چه وزن پایین‌تر باشد، قیمت آن بالاتر است.

وی در گفت‌وگو با مهر درباره پیش‌بینی وضعیت گوشت با نزدیک شدن به اعیاد قربان و غدیر خم اظهار کرد: سال قبل به دلیل افزایش قیمت نهاده دامی، دام‌های مولد سبک و سنگین حذف شدند.

وی با اشاره به قدرت اقتصادی دامداران ادامه داد: پایین بودن قدرت اقتصادی فعالان صنعت دام، دامداران را ناگزیر به کشتار دام‌های مولد کرد. بازسازی آنها زمان بر است و مانند طیور نیست که در مدت 40 روز بتوان به بازسازی دام سبک و سنگین پرداخت.

عالی با بیان اینکه روند پرورش گاو و گوساله 2 تا 3 سال زمان نیاز دارد، تصریح کرد: بنابراین وضعیت بازار در اعیاد قربان و غدیر خم قابل پیش بینی نیست.

وی درباره آمار دام سنگین موجود کشور نیز گفت: اعدادی مانند 9 میلیون راس اعلام می‌شود اما رصد بازار گوشت قرمز چیز دیگری می‌گوید. گزارش‌ها از تعداد دام سنگین با وضعیت قیمتی این بازار همخوانی ندارد.

مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران کشور با اشاره به دلسردی فعالان این صنعت اظهار کرد: افراد مشتاق شغل دامپروری نیستند زیرا تولید همراه با زیان انجام می‌شود. اگر فردی هم علاقه به این حرفه داشته باشد اعتباری برای آن در نظر گرفته نشده است.

قاچاق دام

وی با اشاره به قاچاق دام از کشور گفت: همچنان دام به مقصد عمان قاچاق می‌شود. به طوری که یک ماه پیش خبر از خفه شدن و از بین رفتن تعداد زیادی دام در یک کامیون منتشر شد.

عالی در پایان اظهار کرد: متولیان امر در این بخش نسبت به مشخصات تولید صنعت دامپروری آگاه نیستند و سیاست گذاری‌های انجام شده روند رو به بهبودی را نشان نمی‌دهد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد