بغداد فعالیت شرکت سويدی اریکسون در خاک عراق را تعلیق کرد

بغداد فعالیت شرکت سويدی اریکسون در خاک عراق را تعلیق کرد

دولت بغداد فعالیت شرکت سويدی اریکسون در خاک عراق را در واکنش به مجوز دولت سويد در هتک حرمت قرآن کریم متوقف کرد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از الفرات نیوز، علی الموید، ريیس اداره رسانه و ارتباطات عراق تصمیم گرفت، مجوز فعالیت شرکت مخابراتی اریکسون سويد در خاک عراق را به دلیل اینکه دولت سويد اجازه آتش زدن قرآن کریم و پرچم عراق را داده است، تعلیق کند.

«سلوان مومیکا» یک شهروند عراقی ـ سويدی تحت تعقیب عراق، روز گذشته در اقدامی تحریک برانگیز با مجوز دولت سويد و حمایت پلیس این کشور بار دیگر نسخه‌ای از قرآن کریم را در استکهلم آتش زد که با خشم جهان اسلام روبرو شد.

نخست وزیر عراق نیز دستور اخراج سفیر سويد در بغداد و بازگشت کاردار عراق در استکهلم را صادر کرد.

کشورها و نهادهای اسلامی پیش از این نیز به دنبال مجوز دولت سويد به قرآن سوزی در این کشور خواستار تحریم کالاهای سويدی شدند.

الازهر نیز شب گذشته از مردم کشورهای عربی و اسلامی خواست به تحریم محصولات سويدی ادامه دهند و مواضع یکپارچه و جدی در قبال سیاست‌های ضد اسلامی سويد که به مقدسات ادیان احترام نمی‌گذارند و فقط زبان پول و منافع مادی را می‌فهمند، اتخاذ کنند.

کارشناسان معتقدند، اگر کشورهای اسلامی در واکنش به تکرار هتک حرمت قرآن کریم در سويد به سلاح تحریم اقتصادی متوسل شوند، این کشور فرورفته در رکود، زیان 20 میلیارد دلاری می‌بیند.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد