بیش از 234 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها اجرایی شد

بیش از 234 هزار واحد نهضت ملی مسکن در روستاها اجرایی شد

معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اجرایی و عملیاتی شدن بیش از 234 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مجید جودی، معاون بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عملکرد بنیاد مسکن را در احداث واحدهای مسکونی نهضت ملی در روستاها طی سال 1401 و همچنین از ابتدای اجرای طرح عنوان کرد و گفت: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، با تلاش بنیاد مسکن و همکاری مردم 234 هزار و 728 واحد روستایی نهضت ملی مسکن وارد فاز عملیاتی و اجرایی شد.

معاون بنیاد مسکن توضیح داد: از 200 هزار واحد مصوبه سال 1401 به ازای هر واحد 200 میلیون تومان، تاکنون 162 هزار واحد برای پرداخت وام به استان‌ها ابلاغ شده است و مابقی نیز به زودی ابلاغ می‌شود. همچنین از این 162 هزار واحدی که به بانک‌ها توسط بانک‌های عامل ابلاغ شده است 146 هزار و 426 نفر توسط بنیاد مسکن به بانک معرفی شد که تسهیلات آنها پرداخت شود. 62 هزار و 37 نفر وام را دریافت و کار عملیاتی و اجرایی واحدها را آغاز کردند.

جودی یادآور شد: در دی ماه سال جاری تسهیلات 200 میلیون تومان ابلاغ و اجرایی شد که همین روند سبب شد تا ساخت واحدها و مشارکت مردم اندکی با اختلال همراه شود.

وی تصریح کرد: پرداخت کامل سهمیه سال 1402 به طور کامل در برنامه است. مطمينا با روندی که در اجرای طرح نهضت ملی مسکن وجود دارد و قول ريیس جمهور برای نهضت ملی مسکن در بخش روستایی شاهد تحقق کامل این مهم در طی دولت سیزدهم خواهیم بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد