9 خبر مهم برای بازار طلا، سکه و نفت | تعیین تکلیف بازگشایی واحد‌های صنفی طلا و جواهر | کدام کشور‌ها از کاهش تولید اوپک معاف هستند؟ | نفت سنگین ایران چند دلار گرانتر شد؟

9 خبر مهم برای بازار طلا، سکه و نفت | تعیین تکلیف بازگشایی واحد‌های صنفی طلا و جواهر | کدام کشور‌ها از کاهش تولید اوپک معاف هستند؟ | نفت سنگین ایران چند دلار گرانتر شد؟

اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

به گزارش نبض بورس، اخبار کلیدی بازار‌ها می‌تواند به سرمایه گذاران در انتخاب دارایی‌های سودآور (طلا، سکه، ارز‌های دیجیتال و نفت) کمک کند. گزارش نبض بورس از اخبار مهم این بازار‌ها را بخوانید.

1. سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز: براساس توافق صورت گرفته با صنف طلافروشان، فروشندگان طلا تا شش ماه از ثبت موجودی در سامانه جامع تجارت معاف شدند و این مهلت قابل تمدید است.

2. بذرافشان ريیس اتحادیه طلا در گفتگوی تلفنی با تسنیم در مورد بازگشایی واحد‌های صنفی طلا و جواهر اعلام کرد: همکاران باید از امروز مغازه‌های خود را باز کنند. از طریق اتحادیه هم پیام دادیم. با روسای اتحادیه‌های سراسر کشور نیز هماهنگی‌ها نسبت به بازگشایی واحد‌های صنفی انجام شده است.

3. طلا به احتمال زیاد به صعود خود ادامه خواهد داد و هدف بعدی در حدود 2400 دلار خواهد بود و نمودار‌های میان‌مدت و بلندمدت (روزانه و هفتگی) نیز صعودی هستند و پس‌زمینه‌ی حمایتی برای طلا ایجاد می‌کنند.

4. بر اساس آمار منتشر شده، احتمال افزایش نرخ بهره در آینده‌ای نزدیک را تا حد زیادی از بین می‌برد و پیش بینی می‌شود اقدامات ضد تورمی فدرال رزرو نیز کاهش یابد که همگی این موارد، فرضیات مربوط به افزایش قیمت بیت کوین را تقویت کرده است؛ زیرا نرخ بهره کم‌تر می‌تواند میزان سرمایه‌گذاری در دارایی‌های پرریسک مانند بیت کوین را افزایش دهد.

5. محمدرضا فرزین، ريیس کل بانک مرکزی با اشاره به تامین مالی 600 میلیون دلاری برای توسعه زیرساخت‌های نفتی توسط بانک مرکزی در سال گذشته گفت: برنامه ریزی شده است تا در سال جاری 3 میلیارد دلار تامین مالی از طریق انتشار اوراق مرابحه ارزی انجام شود.

6. در جدیدترین گزارش ماهانه اوپک اعلام شد که قیمت هر بشکه نفت سنگین ایران در آوریل، به 88 دلار و 79 سنت رسید که به میزان 5 دلار و 31 سنت معادل 6.4 درصد برای چهارمین ماه متوالی افزایش یافت.

7. محمدرضا فرزین؛ ريیس کل بانک‌مرکزی گفت: امسال شرکت‌های کوچک را از نیما خارج و آن‌ها را وارد ارز توافقی می‌کنیم و برای ارز توافقی بازار جدید در مرکز مبادله تاسیس می‌کنیم. نرخ ارز توافقی موجب خواهد شد تا مشکلات صادرکنندگان کوچک حل شود. در سامانه نیما تنها 100 شرکت بزرگ باقی خواهد ماند. / دنیای اقتصاد

8. طبق گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت خام این گروه، 48 هزار بشکه در روز در آوریل نسبت به ماه مارس کاهش یافته است. تولید نفت ایران به همراه نیجریه، عراق و ونزويلا از قرارداد کاهش تولید معاف هستند.

9. امروز با افزایش 0.76 درصدی اونس جهانی و رسیدن به قیمت 2374.70 دلار، قیمت سکه امامی به 40 میلیون و 882 هزار تومان و قیمت طلای 18 عیار به 3 میلیون و 357 هزار تومان رسید.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد